czwartek, 31 stycznia 2019

Wakacyjne plany

Jest styczen - trzeba planowac... :-)

Od kilku dni do Irlandii zawitala pani Zima. Zawsze wydawaly mi sie dziwne te ich pory roku.
Ze niby wiosna od lutego? a lato od maja?
W nocy pojawiaja sie temperatury minusowe, za dnia deszcz ze sniegiem i silne podmuchy wiatru.

Nie do konca lubie taka pogode. Preferuje albo zimowa , mrozna zime albo nic,no ale takie zimowe zawirowania to i tak nowosc na wyspie.
Maz mowi,ze po tym jak mrozna ona bedzie,mozna rozpoznac jakie lato Nas bedzie czekalo.

A wlasnie. Wracamy do wakacji.

Nigdzie w tym roku nie lecimy.
Po pierwsze spowodowane jest brakiem funduszy na taki wyjazd ze wzgledu na kupno domu.
Po drugie trudno jest podrozowac z dwoma zywiolami i trzecim jeszcze wiekszym ;-)
Ale juz brzecze Mezowi nad uchem,ze za rok Portugalia lub Hiszpania i nie ma ,ze nie ;-)

Fabryka w Swieta az do Sylwestra zawsze byla zamknieta,ale od ostatniego czasu cos przebakuja,ze ja otworza (tak bylo w 2018 kiedy otworzyli ja na 27 i 28 grudnia).
Co dla mojego Meza i tak znaczy,ze ma wolne  to dla mnie juz nie.
Produkt,ktory budujemy sprzedaje sie tak dobrze,ze co nuz pojawia sie wiecej maszyn i ludzi do jego produkcji. Nie ma wiec zadnej nadzieii na wolne.
Na linii w tym samym czasie wolne moga wziac dwie osoby.
I oczywiscie dwa SEPY (bo juz inaczej wole je nie nazywac) wziely sobie urlop w tym czasie. I to te same co w 2018 roku. Czyz to k...zwa jest sprawiedliwe???
Ja z uwagi na tym,ze jestem na urlopie nie mialam dostepu do systemu,gdzie zaznacza sie swoje wolne,a jak juz dali mi do niego dostep (chociaz teraz znowu mam problem z logowaniem i IT z USA pracuje nad tym problemem) to zarezerwowac tego czasu juz nie moge.
Gdybym nie byla na urlopie to bylabym pierwsza osoba,ktora powiedziala by naszej Kierowniczce co o tym mysle.
Nie usmiecha mi sie wracac na te kilka dni, totalnie rozbic Swieta i myslec,ze zaraz do roboty.
A tez nie chce angazowac mojego Meza w to,bo to nie jego sprawa,ale juz teraz mnie to strasznie irytuje!!!!!

No dobra,z wakacji wskoczylam na Swieta,wiec wracam do przyjemniejszych tematow.

Do Polski nie lecimy. Meza rodzice sa coraz starsi, ostatnia 'wyprowadzka' na nasz czas pobytu odbila im sie czkawka,wiec nie chcemy po prostu znowu ich w tej sytuacji stawiac,a piecioro na jednym pokoju sie nie zmiescimy.
U mojej Mamy klitka,wiec mozna zapomniec .

Poki co bylismy tam niedawno,wiec wcale za Ojczyzna tak bardzo nie tesknie.

WAKACJE :

Stawiamy wiec ponownie na Irlandie.

To dobry wybor,bo pomimo iz mieszkamy tu tyle lat ,to nadal wiele miejsc nie odwiedzilismy.

Na pierwszy ogien idzie : DUBLIN

Ostatni raz nocowalismy tam w Wielkanoc 2015 roku,wiec czas zabrac chlopcow na ponownie jego odkrywanie.

Zostajemy w bardzo przyjemnym hotelu ze sniadaniem i z obiadem z dobra jak na stolice cena pod koniec lutego.

W cenie wliczony jest takze bilet dla calej rodziny do ZOO ( wazny na okres 6 miesiecy,gdyby w weekend ,ktory sie wybieramy nie dalo by sie go wykorzystac).



zrodlo : internet


Poza tym glownym powodem wyjazdu do Dublina jest muzeum dziecka -- centrum eksperymentow :  Imaginosity
To miejsce chodzilo za mna juz bardzo dlugo,ale jakos nigdy nie moglismy sie zebrac.
Idealne dla dzieci do 9 roku zycia. Co ciekawe za 6 miesiecznego Baczka trzeba tez zaplacic ( 2 euro).
Bilety mozna zakupic tylko online i tylko na okreslona godzine. Biletow nie da sie ponownie zamienic na inna date lub godzine ani z nich zrezygnowac, dlatego ja poczekam i kupie na tydzien przed przyjazdem.
Na miejscu organizowane sa rozne zajecia,a kazda sala ma swoja nazwe . Sa wiec pokoje w ktorym dzieci zamieniaja sie w slawnych aktorow/piosenkarzy, jest garaz i pokoj z lalkami, uwaga : budowa oraz studio plastyczne i tak dalej i tak dalej.
Wiem,ze chlopcy beda sie tam swietnie bawic,a ja z malenstwem bedziemy w sali specjalnie przeznaczonej dla takich malych brzdacow. Bedzie w nim akwarium, mieciuska ,kolorowa podloga i rozne kolory lamp. Szczerze Wam powiem,ze juz sie nie moge doczekac


 

zdjecia zrodlo internet


Kolejnym naszym wypadem bedzie co. Kerry. Bylismy tam w maju i czerwcu w ubieglym roku kiedy nosilam Zuczka pod sercem,a teraz czas zeby pokazac jemu na zywo miejsce,w ktorym sie nam bardzo podobalo.
Tym razem bedziemy tam w drugiej polowie marca.
Zostajemy na cudownej farmie w samym centrum pieknego parku narodowego.
My wynajmowac bedziemy domek dla 6 osob z trzema sypialniami ;-)
Bedzie wiec duzo miejsca . Chlopcy z rana razem z wlascicielka pojda doic krowki ( ma ich byc okolo 60 jak przyjedziemy), mieszka tam tez pies Charlie i dwa koty. Z kurczakow zostal tylko jeden, pozostale dwa zjadl lis.
Uwielbiam takie klimatyczne miejsca,a Irlandczycy znani sa z goscinnosci,wiec jestem pewna,ze ugoszcza nas jak najlepiej potrafia.
To miejsce bedzie na pewno dla nas wielkim hitem!





zdjecia : internet

Ostatnim naszym wyjazdem jest najdrozszy wyjazd i tylko kilkudniowy,ale za to jaki ;-) .
Otoz pod koniec sierpnia w lesie w Longford otwierany zostaje jeden z najwiekszych parkow rozrywki w Irlandii. Ich siec znana jest przede wszystkim w UK i nazywa sie Center Parcs
Resort ma 466 domkow oraz 30 apartamentow co pozwala pomiescic 2,500 gosci.
Na jego stworzenie wydano banalne 232 miliony euro, 1000 osob znajdzie tam miejsce pracy.
Na terenie tego pieknego parku znajduje sie 10 restauracji, sklepy, Aqua Spa czy slawny Subtropical Swimming Paradise w ktorym temperatura utrzymuje sie na poziomie 29,5'C.
Tam zapewne spedzimy wiekszosc czasu.
Odbywa sie takze bardzo duzo roznorodnych zajec ( na stronie wystepuje ponad 100 activities),ale niestety wiekszosc z nich jest platne i nie mozna zarezerwowac ich szybciej ,niz 6 miesiecy przed.
My wyruszamy na poczatku wrzesnia,chociaz z uwagi,ze kilkanascie dni wczesniej otwieraja to miejsce to szykujemy sie na wielkie BUM.
To cudowne miejsce oddalone jest jedynie ponad godzine jazdy od naszego domu,wiec prawie jakbym jechala do pracy.
Co prawda na fb Irlandczycy juz narzekaja na ceny tych domkow i komentuja,ze za takie pieniadze mogli by wyjechac za granice,ale wedlug Nas cena jest jaka jest - czy warto ? Napisze we wrzesniu.
Fajnie sie zlozylo,bo Nasi znajomi jada w tym samym terminie,wiec nudzic sie nam nie bedzie,


 



zrodlo : internet
Jak bedzie?
Suuuper!
Juz sie nie moge doczekac. Chlopacy beda wniebowzieci,a Fisio bedzie na tyle duzy,ze bedzie mogl sie chlapac w wodzie z Mama ;-)

Co prawda bede miala do wykorzystania jeszcze troszke urlopu,wiec moze pojawia sie jakies dodatkowe plany szczegolnie w te cieplejsze miesiace.

Z drugiej strony musimy zmienic samochod,wiec moze te miejsca musza nam w zupelnosci wystarczyc.

Podoba Wam sie?

Pozdrawiam Was cieplutko i do uslyszenia,

Minia


8 komentarzy:

  1. Mnie się bardzo podoba, a co do przyjazdu do ojczyzny to pamiętaj my Was zapraszamy i pomieścimy Waszą 5-tkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedaleko Lodzi buduja najwiekszy waterpark w Europie :-) wiec moze tam za rok? I wtedy bylybysmy blisko :-)

      Usuń
  2. Oj tak, bardzo dużo osób w styczniu planuje urlopy :) Widze to po lawinie rezerwacji u nas ;)

    fajne będą Wasze wakacje, to centrum eksperymentów bardzo mi się podoba.
    Farma genialna, cudowny klimat, a ta czerwona brama... już się rozmarzyłam :)

    Odliczanie czas zacząć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Was wszystko zostanie wynajete raz dwa. Jestem pewna,bo cudowne macie miejsce :-) kiedys tam moja noga postanie :-)

      Usuń
    2. Odliczam czas do tego momentu, historyczna to będzie chwila :)

      Usuń
  3. Zawsze Cie podziwiam za to styczniowe planowanie. :) Ja poki co zarezerwowalam dwa kempingi, ale chce zarezerwowac jeszcze co najmniej dwa (jeden po prostu MUSZE bo to dlugi weekend i az grzech nie wyjechac :D) i kompletnie nie mam do tego glowy. :/

    Uch, pamietam jak kiedys pracowalam w restauracji i na poczatku kazdego roku (na szczescie przepracowalam tam tylko niecale 2 lata) jedna dziewczyna (Polka zreszta) wpisywala sobie wolne na wszystkie swieta i dlugie weekendy! I jeszcze bezczelnie twierdzila, ze przeciez jej sie nalezy bo pracowala tam najdluzej! No i fakt i jeszcze rozumiem, ze np. mieli tradycje, ze co roku z mezem na Sylwestra jechali do Miami i te kilka dni chciala miec wolne. Ale tak WSZYSTKIE swieta?! Wszystkie dlugie weekendy?! Na szczescie nasza szefowa byla fajna babka i choc w pierwszym roku kiedy tam pracowalam jakos to przeszlo, to w drugim sama powiedziala jej, ze sorry, ale tak nie moze byc i inni tez maja prawo do wakacji w tych najatrakcyjniejszych dniach. Bardzo sie to pannie E. nie spodobalo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taka polska znajoma. Napisalam do niej smsa czy moze sprawdzic czy na dluzszy czerwcowy weekend ktos ma wolne. Napisala,ze nikt. Dzien pozniej ,ze ona go sobie zarezerwowala!!! No co za babol! Ja jestem w troche niefortunnej sytuacji,bo mamy nowego Group Leadera ,ktorej osobiscie nie poznalam. Nie chce za glosno.'szczekac',ale mialabym ochote wypisac wszystko co jest w naszej grupie nie tak.

      Usuń
  4. Z sentymentem czytam ten wpis. Kiedyś mieszkałam w Dublinie, to był fajny czas.

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes