poniedziałek, 2 stycznia 2017

Teraz Ja! Odsłona Styczniowa




Niedawno u Eli zauważyłam świetny post , który namawia wszystkie kobiety do zadbania o swoje potrzeby, stania się lekką egoistką, zrobienia czegoś dla siebie.

W 2016 roku próbowałam różnych sposobów na wygospodarowanie czasu tylko dla siebie, jednak było to bardzo trudne do osiągniecia ze względu na życie w ciągłym pośpiechu.
Nie potrafię zwolnić, zrelaksować się, moje mięśnie są ciągle napięte, moja głowa non stop analizuje i myśli.  Mój grafik każdego dnia jest tak napięty,że ledwo co zdążę na chwilę usiąść.

Teraz Ja! KOBIETA to czas dla mnie. Nawet jeśli miało być to siedzenie na krześle przez 5 minut z zamkniętymi oczami.
Teraz Ja!KOBIETA  nigdy nie potrafiłam myśleć tylko o sobie,a w szczególności od kiedy stałam się Matką. Ale jesli ja o siebie nie zadbam to kto inny to zrobi?

W tym miesiącu przedstawiam Wam moją odsłonę - co robię ażeby odnaleźć czas tylko i wyłącznie przeznaczony dla siebie.

MINDFULNESS - UWAŻNOŚĆ

Z uwagi,iż od póltora roku żyję z nawracającymi zawrotami głowy,które strasznie uprzykrzają mi życie - moja uwaga, moja koncentracja jest bardzo utrudniona.
Wyobraź sobie,że ciągle faluje Tobie podłoga na której stoisz albo patrząc w dal czujesz jakbyś stał na kołysającej się łodzi.
Uczucie nieprzyjemne, czasami wręcz stresujące i paraliżujące.

Książkę, którą zamierzam Wam przestawić znalazłam na parapecie w pracy.
Czytając kilka zdań , które zawarte są na początku - stwierdziłam,że muszę stać się jej posiadaczką.

Co to jest mindfulness / trening uważności?
Uważność (ang. mindfulness) to zauważanie tego, co się dzieje w chwili, która trwa. Gdy jesteśmy uważni, lepiej zdajemy sobie sprawę z własnych myśli i emocji, i łatwiej nimi zarządzamy. Uważność zwiększa koncentrację, poprawia relacje i ułatwia radzenie sobie ze stresem i depresją. Przynosi także ulgę w dolegliwościach fizycznych, takich jak przewlekły ból. A co najważniejsze, takiej postawy można się nauczyć. Trening uważności polega na rozwijaniu samoobserwacji z jednoczesnym zmniejszaniem tendencji do oceniania i krytykowania tego, co się w nas dzieje. 
www.coaching.focus.pl

Trening uważności pozwala na zaakceptowanie i tolerowanie najróżnorodniejszych emocji, uczy jak nie reagować w zły sposób, pomgaga zmienić złe zachowanie i nawyki. Kiedy praktykuje się uważność - skupiamy się na teraźniejszości, nie tkwimy w przeszłości ( depresja) i nie jesteśmy uwiązani myślami o przyszłości ( nerwica). Uważność uczy jak zaakceptować myśli,że są tylko myślami ( które mogą,ale nie muszą być prawdą).
Uważnośc zachęca Ciebie byś był lepszy, pełen troski wobec siebie i innych wokół.
Uważność pozwala czuć się bardziej zrelaksowanym i spokojniejszym oraz zaakceptowaniu siebie tym, kim jesteś. Dzięki niej stajemy się wrażliwsi i wdzięczni za to co mamy.

Uważności najłatwiej nauczyć się podobno poprzez kolorowanie.

Powiem Wam,że to wcale nie jest takie proste!

Książkę kupiłam dwa tygodnie temu,a jeszcze nie skończyłam kolorować pierwszej kartki!!!

Ale jestem na dobrej drodze.



Wystarczy spojrzeć na moje pierwsze dzieło i od razu można dostrzeć jak 'ciężko' jest mi się skupić.
To tylko uświadamia mnie w przekonaniu jak 'daleko' jestem , jak bardzo zaniedbałam siebie ... czas to zmienić !



Moja mała kochana rączka pomaga mi przytrzymać książkę żeby mogła zrobić zdjęcie


Kolorowania jest dużo , na niektórych stronach widnieją złote myśli, kilka kartek jest pustych na zapisanie myśli, na uważność, na skupienie.
Co widzę? co mam ubrane? w jakim jestem humorze? jaka pogoda jest na dworze? jakie emocje mną kierują? w jakiej pozycji siedzę? jaki jest mój oddech?

Mam nadzieję,że to pierwszy krok w kierunku odzyskania spokoju mojego ciała i duszy ....

Zabawa trwa 12 miesięcy , 1 post w miesiącu.

Jeśli ktoś mialby ochotę się przyłączyć to zapraszam do ELUSI

Pozdrawiam Was i życzę miłego tygodnia,

Minia

15 komentarzy:

  1. Minia nawet nie wiesz jak się cieszę, że w końcu zaczęłaś myśleć o sobie. Uważność hmmm znam to uczucie. szczególnie w sobotnie poranki, kiedy biorę kawę do łóżka, uchylam okno i Upajam sie widokiem, zapachem i smakiem, to jest ta chwila! ten czas! dasz radę, trzymam kciuki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, ze 2017 przyniesie duza zmian w moim zyciu..pozytywnych oczywiscie :-)

      Usuń
  2. Swietni, ze starasz sie wywrac trochę czasu dla siebie z okrutnych szponow dnia;) nawracajace zawroty glowy warto zbadać. Moja zona miala cos podobnego i okazalo sie, ze to wina żołądka... Trzymam kciuki i życzę jak najwiecej chwil dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja juz sprawdzalam praktycznie wszystko : krew dwa razy rok temu (wszystko idealnie), mialam plukanie uszu, rezonans mozgu. W szpitalu zapisali mi Berc lek na zawroty I psychotropy, ale nie skorzystalam z ich "dobrodziejstw". Moze to po prostu oznaki silnej nerwicy. Tak mi sie wydaje... :-(

      Usuń
    2. Tabletki Serc, w Pl znane jako Betaserc na zawroty.

      Usuń
  3. Zaintrygowalas mnie.
    Miniu, a przy tych zawrotach masz też mdłości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mialam tylko raz bardzo silne nudnosci i bardzo silne zawroty. Teraz mam wrazenie bujania bardziej,niepewnego gruntu,slabego samopoczucia itd. Ale juz tak dlugo to mam,ze z reguly juz nie wywiera to na mnie takiego szoku. Nic,trzeba zyc dalej. Inni maja gorzej,wiec nie bede narzekac...

      Usuń
    2. Nie mniej jednak nie zazdroszczę Ci :/

      Usuń
  4. Też miewam takie "bujania". Dlatego przybijam wirtualną piątkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, mam nadzieję, że w nowym roku przejdą Ci dolegliwości, które tak długo Cię już męczą ...

    Kolorowankę masz super i trzymam kciuki za dalsze pokolorowane strony :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama lubi kolorów ad i twierdzi że ja to uspokaja.zawrotow głowy nie zazdroszczę sama zmagam się z nawracajacymi migrenami, wiem jak głowa potrafi dać popalić....

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie napisałam u siebie post odnośnie tego, że stawiam w tym roku na całkowity spontan i niczego długoterminowego nie planuję - a tutaj taki fajny projekt przestawiłaś :) Niewykluczone, że się skuszę - zaraz pędzę poczytać ze szczegółami, jakie są zasady :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dlatego ja tak bardzo cenie sobie te chwile, kiedy po polozeniu dzieci spac i przygotowaniu lunchy/ przekasek na nastepny dzien, mam chwilke dla siebie. Moge klapnac przed kompem albo poczytac ksiazke, obejrzec serial z M... Nawet jesli nastepnego dnia powieki podtrzymuje zapalkami, to nie zrezygnuje z tej "mojej" godzinki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. W takim razie dbaj o siebie jak najczęściej podczas tego roku, a kolorowanka jest mega :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana życzę Tobie i Twojej rodzince wszystkiego dobrego w Nowym roku. Obyś zawsze miała czas dla siebie, bo na to zasługujesz!

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes