wtorek, 1 listopada 2016

O Halloween

Jak nie wszyscy wiedzą tradycja Halloween wywodzi się od Celtów,a nie pochodzi z Ameryki.



Obchody Halloween zaczęły się w Irlandii już od 1000 roku. Nazwa pochodzi od celtyckiego obrzędu Samhain co oznacza 'koniec lata'. Celtowie rozróżniali duchy dobre i złe. Dobre czcili, natomiast złe przeganiali.

Chłopcy przeżywali Halloween już dwa tygodnie przed.
Sama nie jestem jakąś zwolenniczką tego święta,ale z uwagi iż mieszkamy w kraju w którym jest ono bardzo popularne , nie pozostało mi nic innego jak bawić się razem z nimi.

Kostiumy na ten rok zakupiłam juz rok wcześniej ,dzięki czemu nie było presji w poszukiwaniu tego wymarzonego.

Znalazłam też świetną książkę w Supervalu za 5.99 o Halloween w Irlandii. Chłopcom bardzo się podoba!






Tydzień wcześniej wybraliśmy się na Harvest Day do pobliskiej hali.

Dzieci miały malowaną twarz, można było zakupić pełno produktów własnej roboty z pobliskich wsi.

Ja np zakupiłam ręcznie robione mydełka z nagietka i czarnej porzeczki.

Pachną i myja obłędnie.

Chłopcom podarowaliśmy ręcznie robione maskotki na szydełku lub drutach.

Były domowej roboty dżemy, wypieki ( my nie mogliśmy oprzeć się ciastu marchewkowemu), organiczne jabłka czy ziemniaki.

Organizowana byłą także wyprzedaż książek i zabawek.

Super pomysł, naprawdę....


Młody nadal ma akcję na Minionki, którego kazał sobie wymalować na czole i kupić maskotkę.
Na zdjęciu z ich dobrą przyjaciólką Clarą.

W długi weekend zaplanowałam też nasz wypad do Athlone do hotelu.

To był pierwszy długi weekend, którego nie przepracowałam,bo z reguły szpital był otwarty w sobotę lub niedzielę,a i w hotelu zawsze pracowałam w Bank Holiday Monday ( w wolny poniedziałek).

Zanim zarezerwowałam pokój ,uważnie przeczytałam opinie na tripadvisorze, 4 **** , blisko do autostrady, basen dla dzieci itp.

Ależ się zawiodłam! Jejciu.... hotel z zewnątrz prezentuje się całkiem nieźle ...

zródło : internet

W środku całkiem przyjemnie.

Niestety pokoje nic specjalnego. Mały TV z kaszkowatym obrazem, nie pościerane dobrze kurze, zasłona od prysznica brudna, czajnik do parzenia wody cały w kamieniu.

Z natury jestem wybredna,a szczególnie jeśli chodzi o nocleg w hotelu.

Postanowiłam się jednak 'jeszcze' nie zrażać i za namową chłopców udaliśmy się na basen.

Sama przebieralnia przyprawiała o mdłości, wszystko stare, bure, brudne. Dzięki Bogu,że miałam klapki ,bo inaczej brzydziłabym się tam postawić gołą stopę.

W przejściu do basenu straszny przeciąg,a woda? LODOWATA!

Chłopcy podekscytowani oczywiście nie zwrócili na tą niedogodność większej uwagi,ale ja już tak.

Na dodatek z boku basenu były drzwi,że osoby z zewnątrz mogły wejść sobie bez problemu.

Moim oczom ukazała się Traveler'ka ( Irandzka cyganka), która wlazła z buciorami i normalnym ubraniu po czym robiła zdjęcia swoim dzieciom!!!

Zrobiło mi się niedobrze, szczególnie,że zdaję sobię teraz doskonale sprawę jak wiele wirusó i bakterii wnosi się z zewnątrz, na podeszwach butów itp.

Okropność.

Żeby było mało - ta kobieta z czwórką dzieci miała pokój na przeciwko Nas .

Ja już wiedziałam co nas czeka. W hotelu w którym pracowałam wystrzegaliśmy się ich jak ognia. Są niewychowani, nie szanują obiektu, nie mają za nic kultury osobistej,a z uwagi,że są chronieni przez irlandzkie prawo ( nie mogą być dyskryminiowanize względu na pochodzenie) to robią co im się podoba nie zważając na nikogo.

Obiad był drętwy, dobre jedynie to,że mieliśmy wliczony w cenę - inaczej nie zapłaciłabym centa.

Noc była koszmarna. Drzwi od ich pokoju otwierały się i zamykały co minutę i naprawdę nie przesadzam.

To miał być wyjazd żeby zregenerować siły i odpocząć,a nie mieć ciągle podniesionego ciśnienia.

O 23 zadzwoniłam na recepcję prosząc kogoś o ich uciszenie. Niestety dzieciaki biegały po korytarzu do 1.

Z rana nie mogłam otworzyć oczu. Byłam wykończona. 

Zapisałam chłopców do Kids Clubu, który organizowany był przez hotel,ale po raz kolejny (już zdązyłam się przyzwyczaić) nie zachwycił. Zabrali ich do jakiegoś ponurego, starego , konferencyjnego pokoju z kilkoma stołami i jedyne co to troszkę kolorowali i bawili się w chowanego i gorące krzesła .

Nie mogłam dłużej wytrzymać,więc oficjalnie udałam się na recepcję podając kilkanaście przyczyn mojego niezadowolenia.

Bo najgorzej to płacić za coś co nie jest warte swej ceny,Hotel według mnie powinien dostać maksymalnie trzy gwiazdki.

Recepcjonistka zaproponowała darmowe przedłużenie do godz 16,ale ja jedyne co chciałam to wrócić do domu.

W końcu zdjęto mi z rachunku opłatę za kids club oraz obiad dla dzieci.

Dobre to ,niż nic,chociaż szczerze nie powinnam była płacić całej ceny za pokój.


Po powrocie z hotelu i dwugodzinnym odpoczynku obiecałam chłopcom wybrać się na dyskotekę dla dzieci zorganizowaną z okazji Halloween.


Tak przebrane były moje kochane Robaczki :

  
 
Starszak przebrany był za Elfa,a Młody za smoka. Zdjęcie Młodego zrobione było w przedszkolu.

Dyskoteka okazała się strzałem w dziesiątkę.

Organizowana była w miejscu, gdzie jest fitness ,więc chłopcy mieli możliwość zabawy z dużymi piłkami czy hoola hop.

Misiu wygrał nagrodę za najlepszy kostium.

Starszak troszkę to przeżył,ale na sam koniec dostał też mały upominek.

  

A po dyskotece wybraliśmy się na osiedle poszukując cukierków i bawiąc się w 'Trick & Treat'.

Chłopcy nazbierali tyle słodyczy,że starczy im co najmniej na miesiąc.

Z uśmiechem na twarzy zasnęli po 20 dając rodzicom chwilę odpoczynku przed pójściem do pracy.

Fajnie było, A dzisiaj rano usłyszałam ze ust Starszaka: 'Mamo, to ile dni zostało do następnego Halloween?'.


-----------------------------


Dzisiaj Święto Zmarłych,

Dzień zadumy, dzień przemyśleń, wspominania.

Kilka tygodni temu odszedł mój Dziadzio,. Miał 81 lat. Odszedł we własnym łóżku, we śnie.

To druga osoba po mojej Babci, która zmarła 15 lat temu.

Życie tak szybko przemija.

Szanujmy i kochajmy bliskich.

Bardzo chciałabym pokazać chłopcom tą cudowną, polską tradycję. Te pięknie oświetlone groby, tą magiczną aurę ,która otula cmentarze. Bardzo chciałabym zapalić świeczkę i pomodlić się w skupieniu .

Może kiedyś......


--------------------------------

Pozdrawiam Was i życzę miłego tygodnia,

Minia

13 komentarzy:

  1. Akcja w hotelu nie do pozazdroszczenia. Z nimi wszędzie jest problem bez znaczenia czy chroni ich prawo czy nie. Za to dyskoteka dla dzieci to zawsze radość.

    OdpowiedzUsuń
  2. MIniu, kiedyś na pewno. Może uda Wam się tak zaplanować urlop, aby Halloween spędzić w Polsce a następnego dnia udać się na groby bliskich Wam osób.
    Przykro mi, że ten czas, który miał być relaksem okazał się udręką. Niestety, bywa i tak, nawet jeśli człowiek wcześniej poczyta, posprawdza... Za Cyganami nie przepadam. Nie wiem, czy to kwestia uprzedzenia (oby nie, bo to niefajna cecha jednak, bo nie miałam z nimi jakiś nieprzyjemności, ale tak po prostu jest.
    Jeśli chodzi o Halloween to ja mam neutralny stosunek- sama w domu żadnych imprez z tej okazji nie robię, mamy tradycję drążenia dyni i wystawiania jej na balkon, kupuję cukierki dla dzieci, ale moje dziewczyny nie chcą chodzić po domach, a ja ich do tego nie namawiam, skoro nie mają takiej potrzeby.
    Fajne przebrania mieli chłopcy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetnie poprzebierałaś chłopców! Super! A co do hotelu - szkoda, że się nie udał odpoczynek. A za rok może zaplanujcie pobyt w Polsce w tym czasie? Wyrazy współczucia z powodu śmierci Dziadka :( moja babcia zmarła kilka lat temu, a czas ran nie uleczył :( druga żyje, ale nie mam aż takiego kontaktu, choć co kilka dni dzwonię. Dobrej reszty tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście nie mam nic przeciwko Halloween. Uważam, ze dzieciaki jeszcze się zdążą w swoim życiu namartwić i nasmucić - więc niech przynajmniej w dzieciństwie się bawią, śmieją i zbierają słodycze :) Kostiumy świetne - oba ! :)

    Sytuacja w hotelu natomiast nie do pozazdroszczenia :/ Sama też się tak kilka razy nacięłam i niestety nawet uważne śledzenie internetowych opinii nie zawsze jest w stanie uchronić nas przed takimi wtopami. Mam nadzieję, że od tej pory zawsze już będziecie trafiać wyłącznie na takie miejsca, które są godne wszystkich swoich gwiazdek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja Halloween nie obchodzę, ale u Was po zdjęciach i opisie widzę, że było czadowo chłopcy wyglądali wystrzałowo :)

    Co do hotelu nie zazdroszczę chcieliście jechać odpocząć spędzić razem czas, a tu takie niespodzianki.

    OdpowiedzUsuń
  6. My chodzimy na cmentarz tutaj. Co prawda nie mamy pochowanych krewnych, ale za to cmentarz jest "polski" i w okolicach 1 listopada oswietlony rownie pieknie co w Polsce.

    Z hotelem porazka. Jak na 4 gwiazdki, to rzeczywiscie wypadl slabo. Dobrze, ze chociaz udalo Ci sie wywalczyc jakas rekompensate.

    Swietne przebrania mieli Twoi chlopcy!:) Moje Potworki mialy bale przebierancow i zabawy na Halloween w szkole i przedszkolu, ale na obchod domow ich nie zabralam. Po pierwsze M. jest ogromnym przeciwnikiem tego swieta, a po drugie musialabym zabrac oboje dzieci sama, wiec sobie odpuscilam. Oni narazie i tak nie kumaja co i jak. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Porażka ten hotelk, przykro mi.

    Co do Halloween, podobnie jak Ty nie jestem jego zwolenniczką i osobiście nie obchodzę, ale też nie wyzywam tych, kttórzy obchodzą. We Włoszech nie świetuje się tego dnia na dużą skalę, ale czasami jakieś zbłąkane dzieci zadzwonią do drzwi w poszukiwaniu cukierków, więc staramy się je mieć w domu.Ja akurat byłam w kościele jak przyszli, ale Stefano był zachwycony.

    OdpowiedzUsuń
  8. Podziwiam Cię, ja bym po akcji na basenie zabrała się od razu do domu...
    Chłopcy stroje mieli czadowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Również nie jestem przeciwko Halloween, razem z córcią stroimy dom i czekamy aż przyjdą do nas dzieciaki po cukierki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój syn jest na etapie strachu przed duchami, zombi itp.więc o hallowen mogę sobie pomarzyć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Hotel brak słów! A jeżeli chodzi o chłopaków i ich stroje to rewelacja!! Uwielbiam
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Hotel brak słów! A jeżeli chodzi o chłopaków i ich stroje to rewelacja!! Uwielbiam
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes