środa, 25 listopada 2015

Język prawdę Ci powie...

Czy kiedykolwiek oglądałeś/aś swój język?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś/aś się dlaczego wygląda tak,a nie inaczej?

Czy wygląda na zdrowy ,a może coś jest z nim nie tak?

W akupunturze oglądanie języka jest podstawą.

Jak tylko zaczęłam chodzić na zabiegi, pani S niejednokrotnie powtarza mi,że jestem wykończona właśnie po obejrzeniu języka.

Tym razem wybrałam się do niej z zatokami,które męczą mnie już dobre 10 dni i kiedy kazała mi wytknąć język - załamała się. 

'Musisz odpocząć ' - rzekła - 'Jesteś strasznie zmęczona'.

Fakt faktem listopad nie jest dla Nas łaskawym miesiącem jeśli chodzi o zdrowie, słabo śpię, pracuję dużo godzin,chłopcy się rozchorowali,a razem z nimi Mąż. 
To wpływa na moje samopoczucie i na niższą witalność.

Spójrz na swój język.

Co widzisz?

źródło : internet

Rozpoznałaś/eś ,który to twój?

Język jest najciężej pracującym mięśniem. To on umożliwia nam mowę,żucie, połykanie , odczuwanie smaków.
Chińczycy przypisują im także jeszcze jedną ważną rolę - stanowi on jeden z najważniejszych obszarów diagnostycznych.
Według nich język jest mapą sieci narządów w organizmie. Można z niego odczytac choroby ciała.



źródło : internet

Po stanie języka można np. rozpoznać niedokrwistoścć, sinicę - gdy zbyt mało tlenu dociera do płuc, - zakażenia, takie jak grzybica, odwodnienie i nerek, 

Język zdrowej osoby jest koloru różowego, a porusza się swobodnie i jest lekko wilgotny.
Jeżeli język zmienia kolor,  można wykryć brak witamin,złe krążenie,wysoki poziom cholesterolu ,alergię i problemy z trawieniem 

Kiedy język jest blady
Może oznaczać ,że we krwi brakuje hemoglobiny, więc brak żelaza.To często powoduje zmęczenie i senność. Jedz żywność urozmajconą zawierającą dużo żelaza (chude mięso,wątroba) 
Chińskiego zielarza mówi: W tradycyjnej medycynie chińskiej (TCM) oznacza to,  zimno języka i prawdopodobnie brak energii lub uczucie zmęczenia. Biały to kolor elementów metalowych i TCM odnosi się do płuc i jelita grubego. Blady język może wskazywać na problemy w tych dwóch organach. Leczenia ziołami ocieplającymi, takimi jak czosnek, imbir i cynamon.
Kiedy język jest jasno czerwony
 czerwony język sygnalizuje brak niektórych składników odżywczych, zwłaszcza żelaza oraz witamin z grupy B. Żelaza, znajdujące się w czerwonym mięsie, skorupiakach, orzechach i morelach,  niezbędnych do tworzenia czerwonych krwinek i niezbędnych dla energii i witalności.witaminy z grupy B są niezbędne dla przemiany energetycznej, wzrostu komórek i prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Chude mięso, owoce morza, orzechy i suszone morele są bogatym źródłem witaminy B.
Kiedy język jest purpurowy
 Może to oznaczać, że jest wysoki poziom cholesterolu, który może doprowadzić do problemów z sercem. Fioletowy język może również świadczyć o przewlekłym zapaleniu oskrzeli co zmniejsza skuteczność fal radiowych w doprowadzeniu tlenu do krwi. 
Kiedy są  czerwone plamy
 truskawka-jak plaster na końcu języka jest często spowodowane przez gorące napoje. Jednak czerwoną końcówkę języka w połączeniu z krwawiącymi  dziąsłami mogą wykazywać brak bioflawonoidów - biologicznie czynneych znajdujących się w witaminie C, które wzmacniają drobne naczynia krwionośne w skórze i zapobiegają popękanym  żyłkom.
Chińskiego zielarza mówi: Łaty plamy na języku odzwierciedlają alergiczne konstytucję, skłoność do  egzemy i astmy. 
Kiedy język jest suchy 
 Suchość języka jest często spowodowane przez obrzęk ślinianek - mięsiste worków pękaty pod językiem, gdzie ślina jest produkowana. Często jest to spowodowane stresem. Trzeba zapanować nad regulowaniem stresu zastosować procedury relaksacyjne, takie jak oddychanie czy joga.
Ponadto stymulować przepływ śliny i wypłukiwać ślinowe kanały przez picie octu jabłkowego i cytrynowego rozpuszczonego w szklance wody. Trwałe wysuszenie może być spowodowane przez  zaburzenia immunologiczne
Kiedy powłoka jest biała
 cienką warstwą na języku jest zdrowe i normalne. Ciężkie białe płytki jednak mogą wskazywać na  pleśniawki - zakażenie grzybem w ciepłych, wilgotnych miejscach ciała. Może to być spowodowane przez nadmierne stosowanie środków chemicznych do płukania jamy ustnej lub stosowaniem zbyt wielu antybiotyków. Pleśniawki jamy ustnej mogą wpłynąć na kubki smakowe i powodować  nieprzyjemny zapach.Do czyszczenia jamy ustnej stosujemy preparaty naturalne dwa razy dziennie.
. Wymieszać ocet z dwoma ząbkami czosnku, jedna łyżeczka suszonych szałwii i jedna łyżką stołową miodu wlewamy   do pół litra wrzącej wody. Przechowywać w lodówce i zużyć w ciągu trzech dni.
ŹRÓDŁO : http://nazdrowieczas.blogspot.ie/2012/01/jak-kolor-jezyka-ujawnia-twoje-zdrowie

Mój ewidentnie jest czerwony i blady po środku o czym świadczy stres, przemęczenie i brak energii, Najbardziej przypomina Yin Deficiency.
Jestem wielką zwolenniczką akupunktury . Nie sądziłam ,że chińska medycyna tak bardzo skupia się na człowieku i jego potrzebach ,a co najważniejsze - że jest skuteczna.

 
Mój nie za uroczy jęzor

Równowaga yin i yang u mnie jest zachwiana i trzeba się mocno napracować by jak najszybciej wróciła do normy.


A jak jest u Was?
Pokaż swój język ....

P.S święta za miesiąc . Rok temu chorowałam na zapalenie płuc i nic nie mialam przygotowanego. W tym roku chorowanie dotknęło Nas pod koniec listopada,więc mam szczerą nadzieję,że jeszcze znajdę siły i energię na przygotowanie tych bardzo wyjątkowych świąt. W końcu chłopcy są już tacy duzi i mądrzy i wszystko przygotowane musi być na 5+. 
Marzą mi się nowe ozdoby na choinkę, która w tym roku koniecznie musi być żywa. Sklepy są tak pięknie przystrojone, Christmas Market znowu pojawił się w centrum jak co roku.... tylko czasu i sił brak,by tam się wybrać....
No ,ale powoli.... zdążę jeszcze, prawda?


Pozdrawiam,

Minia

3 komentarze:

  1. Mój jest różowy, jak przyjdzie mąż obejrzę jego. Ale pamiętam jak byłam z Lulcią u tej chinki co leczyła ziołami, pierwsze co obejrzała jej język

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wierzę!!! Po raz pierwszy piszę komentarz przed przeczytaniem. Zauważyłam problem z językiem mam biały i zaczął mnie piec i dziś byłam na wymazie...(nawet rozmawiałam o tym dziś z wirtualną znajomą pozdrawiam jeśli czyta:)) . Zaraz przeczytam tekst...choć już się boję. Miniu strzeliłaś w 10 z tym tematem!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko się zgadza (a w ogóle też cierpię na zatoki), mój jęzor stał się taki po antybiotykoterapii, w dodatku miałam przepisane coś chemicznego do płukania gardła, co tylko wzmożyło problem, czekam na wyniki z wymazu. Zrobię płukankę, którą opisałaś i rozejrzę się za akupunkturą...

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes