wtorek, 10 lutego 2015

Poszukujac 'perelek',czyli jak robic zakupy by nie przeplacac?!

Od kiedy pamietam pieniadze nigdy nie mialy dla mnie wiekszego znaczenia.

Oczywiscie nigdy nie rzucalam nimi w prawo I lewo,ale nigdy sobie niczego nie zalowalam.

Jesli mialam ochote wydac kupe kasy na buty,ktore mnie urzekly - to robilam to.

Majac jednak dzieci wydaje pieniadze dwa razy rozwazniej. Co prawda nie mnoza sie tak szybko jak zostaja wydawane,ale potrafie znalezc wiele perelek za niska cene.

Gdzie kupuje ?

Roznie,chociaz najczesciej przez internet.

Lubie bardzo chodzic na zakupy,chociaz w czasie wyprzedazy ciezko jest upolowac cos ladnego I na dodatek w rozmiarze. Tyczy sie to szczegolnie ubran dla chlopcow,ktore zawsze rozchodza sie jak swieze buleczki.

Kiedy kupuje?

GDY JEST WYPRZEDAZ!

Nie od dzisiaj wiadomo,ze wyprzedaze na Wyspach sa szalone. Najwieksze wyprzedaze sa zaraz po Swietach,gdzie mozna pokupowac bardzo duzo rzeczy w bardzo konkurencyjnych cenach.
Kazdy pojedynczy sklep ma do 50% lub 70% upustu na poniektore rzeczy.

Czytalam kiedys,ze w Polsce niektore sklepy nie zachowuja sie fair w stosunku do klientow podwyzszajac ceny na wyzsze,by pozniej tylko lekko je zanizyc.

Tutaj sie tak nie dzieje. To dzieje sie naprawde!!!!!!!


Kurtka zimowa przeceniona z 32 euro na 9, 60 !


Kiedy sa wyprzedaze Maz wie,ze musi wypuscic Zone z torba I workiem pieniedzy na miasto na co najmniej pol dnia.
Duze wyprzedaze z reguly wystepuja 4 razy do roku. Malych jest w miedzyczasie pelno.


GDY SKLEPY PROPONUJA 20 %- 30 % ZNIZKE

Warto zagladac do sklepow,ktore proponuja male znizki.

Ostatnio udalo mi sie kupic sliczna pidzamke dla Starszaka przeceniona 8 euro.
Gdyby nie upust zapewnie bym na nia nie spojrzala, a tak Starszak ma "wymarzona" pidzamke z pociagiem.

Pidzamka <---- klik

GDY SA JEDNODNIOWE WYPRZEDAZE

Pamietam 3 tygodnie przed Swietami - BLACK FRIDAY. Oczywiscie pomysl sciagniety ze Stanow, ale to nic... licza sie przeceny. Akurat mialam wolne, pojechalam do miasta I zniknelam na 4 h.

Wiele rzeczy  poprzeceniane bylo od 30 - 70%.

Moim najlepszym cenowo zakupem okazala sie patelnia przeceniona z 50 euro na 22!!!!


Zrodlo : internet
GDY JESTEM NA LOTNISKU

Nie ma nic lepszego, niz lecac gdzies samolotem kupic sobie nowy, boski perfum za dobra cene lub jakis wyborny alkohol, ale Uwaga :

Trzeba byc obeznanym cenowo.

My w Portugalii kupilismy wino Mateus za 3 euro, a na bezclowce byl za 7!!!


Zrodlo : internet

Papierosy sprzedawano za kilkanascie centow mniej, niz w sklepach.

PRZEGLADAM GAZETKI :

U nas przewaznie znajduja sie w dziennych gazetach.

Ostatnio zobaczylam swietne , tanie lampki nocne (na wsi w domach jest bardzo ciemno). Maz pojechal do Lidla I kupil az 3 sztuki, ktore gdzie indziej byly o wiele drozsze.
Warto zagladac I przegladac... zawsze mozna cos ciekawego sobie upatrzec!!

Online :

 ALLEGRO/ E BAY

To dwa portale, ktore nalogowo przegladam.

Mozna znalezc bardzo duzo interesujacych rzeczy za male pieniadze.

Trzeba jednak umiec dobrze szukac, bo czesto mozna kupic  "cos" nowego w cenie "uzywanej".

Na allegro najczesciej kupuje bodki dla Mlodego, bo sa bardzo dobrej jakosci I w miare rozsadnej cenie.

GROUPON / LIVINGSOCIAL (OFERTY DNIA)

Strony, ktore oferuja do 70 % znizek na wyjazdy, rzeczy , czy restauracje, kina, spa I czego dusza zapragnie.

Uzywalam voucherow wielkokrotnie I nigdy sie nie zawiodlam na jakimkolwiek produkcie , ktory zakupilam.
Z reguly sa to photo ksiazki , wejsciowki do klubu zabaw dla chlopcow czy zestaw nozy.

Ostatnio lubuje sie w zakupach na tych portalach, ale.....

Trzeba uwazac, bo czasami OFERTA nie jest wcale zadna oferta.

Np. U Nas sprzedawano 100 swiecacych gwiazdek w ciemnosci za 6 euro z przesylka.

Dla mnie jednak bylo to za drogo I wyszukalam takie same...za 0.25e na ebayu.

Co prawda przyleca z Chin, ale jakie to ma znaczenie? Ich pewnie tez stamtad pochodza.

Przeciez praktycznie wszystko robione jest w Chinach.

Warto tez sprawdzac ile kosztuje przesylka.

Co z tego, ze kupie foto album za 5 euro jesli przesylka kosztuje 9?? I nagle za calosc place 14 euro, a to juz duzo za 20 stronnicowa ksiazeczke.

Albo foto obrazy? Co z tego, ze najmniejsze sa za 10 zl jak trzeba doliczyc 25 zl na przesylke kurierska.

Czasami lepiej jest wyszukac cen na ebay/allegro I porownac.

Ja zawsze tak robie I Wam tez goraco polecam.


ARTILLO / PAKAMERA

Strony, ktore promuja autentycznosc, pomyslowosc I oryginalnosc.

Moge godzinami przegladac te strony I wzdychac jak ktos moze miec taki talent.

Z uwagi,iz moja siostra robi kartki oraz szyje maskotki to w te rzeczy zaupatruje sie u niej, ale ostatnio zakupilam piekny filcowy napis , ktory zamierzam dac mojemu "nowemu" Chrzesniakowi w marcu, gdy bede w Polsce.


Podobaja mi sie wyroby z filcu, skrzyneczki decoupage,  kocyki robione na szydelku lub drutach oraz szydelkowe maskotki.

W kazdej wolnej chwili wchodze na te strony I podziwiam tak dlugo, az w koncu kupuje, bo chce to miec I ...... koniec!!!!!
Niektore rzeczy cenowo sa bardzo konkurencyjnie, a dodatkowym plusem jest fakt, ze taka druga ciezko bedzie znalezc :)

Bardzo zaluje, ze ja mam dwie lewe rece I nie potrafie tworzyc takich "cudow".

SECONDHAND CZYLI  COS UZYWANEGO,

Dla chlopcow ani Meza uzywanych rzeczy nie kupuje, ale dla siebie?

Zdarzylo sie. Co prawda nie ma tu lumepksow, a do Charity Shop nie wchodze, wiec z reguly wyszukuje czegos na adverts.ie lub w wyzej wspomnianych all I ebayu.

Czasami mozna trafic na perelke, ale trzeba uwazac, bo dla kazdego stan bardzo dobry moze miec inne znaczenie.

Zwolenniczka nie jestem, ale dla kazdego cos dobrego.


Warto wiec przegladac, szukac, porownywac.

Dzieki temu mozna zaoszczedzic calkiem sporo pieniedzy - wydajac niewiele....

Bynajmniej ja tak robie - I wychodze na plus :)




Pozdrawiam Was serdecznie,

Minia





18 komentarzy:

  1. Uwielbiam sh, w Polsce niestety nie jest kolorowo jeśli chodzi o ciuchy. Ceny jak wszędzie, ale zarobki podzielone przez 4. Niestety, najniższa krajowa w Dublinie to u nas pensja marzeń... Pamiętam jak byłam w Primarku w Irlandii i tam rzeczy z nowej kolekcji na córkę były tańsze niż u nas z wyprzedaży. To żałosne, że bardziej opłaca się kupować ciuchy za granicą niż w rodzinnym maju, no ale w Polsce jest mnóstwo takich absurdów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonale wiem o czym mowisz.
    Wiesz problemem w Polsce jest VAT, ktory na ubrania wynosi 23 %.
    W Irlandii na ubranka dla dzieci VAT jest 0% dlatego tez rzeczy sa tanie. Dodatkowo najnizsza krajowa jest calkiem niezla, wiec kazdego stac na zakupy w Primarku czy sklepow z wyzszej polki jak Next czy inne.
    Smutne, ze w Polsce tak ciezko sie zyje. Siostra co chwilke prosi o rzeczy z Irlandii, bo tansze , a I jakosciowo dobre.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja bym chciała te wyprzedaże.... :(
    Ja od kilku miesięcy kupuję z Chin, z aliexpress. Kupiłam już kilka rzeczy i jestem zadowolona jak narazie. Cena świetna, jakość dobra lub zaj...bista :) No i za darmo wysyłka. Tylko czeka się długo, ale jeśli chodzi o ubrania dla Kaliny to warto. Do tej pory każdy ciuszek, który jej stamtąd zamówiłam, na żywo okazywał się jeszcze piękniejszy.
    No i dużo tańszy, nizbym miala kupić cos tu na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moj kumpel wlasnie kupil sobie Samsunga S5, ale poki co czeka juz 21 dni I pewnie jeszcze sobie poczeka.
      Ja nalogowo z Chin kupuje naklejki na sciany , by chociaz troszke ozdobic chlopcom pokoj w wynajmowanym domu :/

      Usuń
  4. Przyznam szczerze, że apogeum mojhego uwielbienia dla wyprzedaży nastąpiło jak urodziłam Majkę. Kupuję głównie jak są obniżki i zwykle większe rozmiary, co by było na zaś. Gazetki też często przeglądam szukając okazji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez tak robie... zawsze kupuje wieksze rozmiary, no chyba, ze akurat czegos mi tam brakuje dla chlopcow.

      Usuń
  5. Ja powtórzę się kocham SH bo są dla mnie bezkonkurencyjne wszystkie te w PL wielki sieciówki jak dla mnie mają ciuchy jednokrotnego użytku po praniu robią się byle jakie.Mam wrażenie, że do PL do sieciówek wpływa gorszej jakości towar niż za granicą. Do tego tanie więc mogę więcej kupić i nie żal wyrzucić jak coś się zniszczy a najbardziej lubi wyprzedaże w SH kiedy idziesz a wszystko jest za 1 zł.
    Lubię też zakupy na gruponie szczególnie kupuję tam wejściówki do restauracji i foto książki.
    A co do wyprzedaży u nas w PL to masz Miniu świętą rację. Mam koleżankę, która pracowała w Zarze,Tommym i Bershka i jak miała być wyprzedaż sklepy podwyższają ceną o tyle by przy zniżce wyjść na swoje.
    A co do pakamery/artillo to pamiętaj jak coś spodoba Ci się z decoupagu dawaj mi znać z przyjemnością to wykonam dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pobuszowalabym z Toba w sh. Kiedy mieszkalam w Polsce nie chcialam chodzic, bo bylo mi wstyd :/ teraz to co innego :)

      Szczypta , ja bede miala dla Ciebie zlecenie niedlugo tylko musze zastanowic sie co chce :)

      Usuń
    2. Jak chodziłam do LO też wstydziłam się łazić po SH i nie łaziłam po nich.

      W takim razie czekam :)

      Usuń
  6. Dziękuję za ten post :)
    I podzielam zdanie Melanies fashion :/ Niestety.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam wyprzedaże, ciuchy dla Stefka najczęściej kupuje własnie na posezonowych wyprzedażach - są dwa razy w roku, regulowane prawnie (zwykle ruszają ok. 6 stycznia i 6 lipca), można się na nich nieźle zaopatrzyć. W benettonie kupiłam spódniczkę dla siostrzenicy przecenioną z 40 euro na 4 (stara kolekcja) albo dla syna Tshirty za 2 euro. Jedyny problem to utrafić z butami, dlatego obuwie najczęściej kupujemy w normalnej cenie. Przez internet kupuję sporo, ale nie ubrań, bo ciężko mi utrafić aby coś rzeczywiście na mnie pasowało.
    p.s.a Mateusa kiedyś namiętnie popijałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, obuwie rzadko kiedy przecenione. Najtansze sandaly kupilam za 35 euro, ale z reguly sa 10 e drozsze... :/ ( w sandalkach chodza chlopcy po domu)

      Usuń
  8. Ja nie umiem szperać w SH :/ Ale moja bratowa i taka jedna koleżanka, to po prostu zawsze takie perełki znajdą w super cenie, że zazdroszczę im zdobyczy :)
    Gazetki przeglądam, już w nawyk mi to weszło :) Zakupy na allegro też lubię, na ebay zaglądam czasem.
    Pozwolisz, że podlinkuję Twój wpis w moim o oszczędzaniu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, ze mozesz. Prosze bardzo!!! Ja tez lubie przegladac gazetki :)

      Usuń
  9. Dla mnie zakupy to niestety katorga. Nic nie poradzę, nie znoszę,nie umiem i już. Zmuszam się,gdy trzeba nabyć coś konkretnego- kupuję i uciekam. Oczywiście, jeżeli trafi się akurat jakaś wyprzedaż,to chętnie korzystam. Za to Wojtek..o ten to kocha łazić po sklepach, najlepiej w duecie z siostrą:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam wyprzedaże o ile są to wyprzedaże mam w głowie taki kalkulator który mi mówi co na pewno obniżyli a co tylko udaje prowizorke, tak to jest jak się za dużo chodzi po sklepach..
    Ciucholandy Lubie ale ostatnio się tak cenią, że nowe w tej cenie się kupi...

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię i wyprzedaże i Sh. A, że potrafię robić na drutach to i z rękodzieła coś tam wykonam :)

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes