poniedziałek, 5 stycznia 2015

Swiat hotelarstwa , czyli porady jak zarezerwowac tani nocleg I loty...


                                                                 Zrodlo : internet


Jak wiecie siedze w hotelowej branzy juz 9 lat.

Moim zboczeniem zawodowym jest organizacja wszystkiego, co jest mozliwe.

Organizuje wiec mojej rodzinie wakacje, city breaks czy jakies male uroczystosci.

Wiem, ze idealnie nadawalabym sie do pracy w biurze podrozy, bo kocham to, co robie.

Szukam najlepszych cen noclegow I najtanszych lotow.

W swoim zyciu bylam juz we Wloszech : na Sardynii I w Rzymie,
W Hiszpanii odwiedzilam Barcelone oraz balowalam na slawnej hiszpanskiej wyspie - Ibizie,
Bylam na Malcie,
Na Wyspach Kanaryjskich (Fuerteventurze),
Oraz w Portugalii trzykrotnie,
Zwiedzilam Manchester, Liverpool I Londyn. Nie ominelam takze Bournemouth I Northampton.
Organizowalam wypad mojemu kierownikowi do Nowego Yorku. Znalazlam mu hotel I najtanszy z mozliwych bilet lotniczy.

Podrozowac moze kazdy - trzeba miec tylko na to pieniadze.
Sztuka jest jednak to , by wyszukac jak najtansze loty I jak najtanszy nocleg (oczywiscie to kwestia gustu czy ktos chce mieszkac w ** czy **** hotelu).

Ja na przykladzie moich tegorocznych poszukiwan hotelu poradze Wam I pokaze , ze mozna znalezc fajne hotele za niewysoka cene lub tanie loty.

Jesli decydujemy sie gdzies wybrac na wakacje ja zawsze zaczynam od szukania tanich lotow.
Dzieki temu, ze RYANAIR jest irlandzkim, tanim przewoznikiem I jego glowna baza znajduje sie tu w Irlandii mamy bardzo duzy wybor miejsc docelowych. Sa tez inni przewoznicy. Ja biore tez pod uwage Aer Lingus' a, ktory jest takze irlandzki. Oferuje on jednak wyzszy standard , a co za tym idzie o wiele wyzsze ceny za przeloty.

Ja wiem, ze  w tym roku planujemy poleciec na wakacje ponownie w polowie czerwca.

Jak rezerwowac loty :


- Ceny  najczesciej spadaja w polowie tygodnia , wiec najkorzystniej sprawdzac je we wtorki I srody oraz w czwartek rano.
W weekendy ceny sa najwyzsze, bo wtedy najwiecej osob siedzi przed komputerami I ma czas na organizacje swojego wypadu.

- Szukajac tanich lotow nie wyszukuj daty , w ktorej chcesz leciec, bowiem operatorzy stron widzac zainteresowanie dana data podwyzszaja cene.
Najlepiej sprawdzac ceny kilka dni przed chcianym wylotem I kilka dni po przylocie.

Np. Ja chce leciec 15 czerwca, ale wybieram 11 czerwca. Dzieki temu nadal widze cene na 15tego, ale na nia nie klikam.

-  Najkorzystniejsze ceny sa okolo 6 tygodnia przed wylotem, ale czasami linie lotnicze oferuja male rabaciki , gdy zarezerwuje sie wczesniej

- Niektorzy kupuja od posrednikow, bo niby taniej.Ja tego nie robie I kupuje bezposrednio na stronie przewoznika. Nie raz wychodzilo tak, ze posrednie strony (brokerzy) sprzedawali bilety drozej, niz sam przewoznik.

- Logiczne jest to, ze bilety najdrozsze sa w wakacje oraz Swieta. Najtansze loty mozna znalezc w miesiace, gdzie podrozuje o wiele mniej pasazerow (np. Styczen, luty, pazdziernik, listopad).


Rezerwacja hotelu :

W internecie mozemy znalezc pelno stron z bazami hotelowymi.

Najpopularniejsza jest strona booking.com, ktora ma ponad 585 tys baz noclegowych na swojej stronie.

Ja pamietam ta strone za czasow , gdy nosila inna nazwe I wcale taka popularna nie byla.

Z booking.com nigdy nie rezerwuje. Na ich stronie przegladam dostepne hotele w danym rejonie. Przegladanie noclegow jest latwe, przejrzyste I przyjemne.

Strona ta pobiera od hotelu 20% prowizji za udostepnienie swojego profilu w ich bazie.
Nasz hotel placi kolosalne rachunki kazdego miesiaca za rezerwacje , ktore przychodza kazdego dnia. Prawie 2/3 rezerwacji pojawia sie wlasnie dzieki tej stronie.
Ewidentnie jest to najlepsza , bezkonkurencyjna strona ze wszystkich operatorow I niezwykle popularna, ale...... niekoniecznie z najlepszymi cenami ( wedlug mojej prywatnej opinii).
Jej konkurecja jest expedia, trivago lub travelrepublic. Kazda z tych stron pobiera takze spore prowizje, nie od klienta, a bazy noclegowej.

- Zeby znalezc najlepsza cene ja przeszukuje internet wzdluz I wszerz.
Warto poprzegladac kilkanascie stron I porownac je cenowo.


- Gdy znajde jakis ciekawy hotel, wyszykuje go w wyszukiwarce. Z reguly sprawdzam tez opinie gosci na tripadvisor.ie. Goscie dodaja zdjecia I daja  opinie z pierwszej reki. Sama takze lubie korzystac z tej strony w celu oceny mojego pobytu w danym miejscu.

Wybierajac nocleg kierujmy sie tym, co jest dla Nas najwazniejsze. Czy to lokalizacja, czy ma latwy dostep do metra/dworca, czy chcemy mieszkac w poblizu jakis slawnych zabytkow, a moze dalej od centrum? Czy interesuje Nas wliczone sniadanie czy korzystniej bedzie wziac tylko pokoj?

Ciesze sie, gdy hotel ma wlasna strone internetowa, bo  przewaznie kontaktujac sie bezposrednio z hotelem mozna otrzymac jakis rabat.

- Warto wakacje organizowac juz wczesniej. Niektore hotele lub apartamenty oferuja do 50 % znizki, gdy zarezerwuje sie pokoj do konca stycznia.

- Powinno sie napisac maila do rezerwacji I zapytac sie o ceny I pokoj.

Np. ja mam dwojke dzieci, ale sa oni mali. Maja 3 I 2 lata. W moim hoteli nocleg dostali by za darmo, ale juz w wyszukiwarkach wyskakuja mi dwupokojowe apartamenty za dwukrotnie wyzsza cene.

W Polsce niestety dzieci liczy sie takze jako osobe wynajmujaca pokoj czy apartament I tak za nocleg w moim rodzinnym miescie mialam zaplacic tak jakby zostawaly 4 dorosle osoby, wiec takie miejsca omijam z daleka.

Dziecko to dziecko I powinno sie miec znizki - trzeba ich tylko dobrze poszukac.

Kto nie lubi bawienia sie w poszukiwanie swojego wymarzonego wypadu polecam wybranie sie do biura podrozy, chociaz ja nigdy z niego nie korzystalam.
Pamietajmy, ze biuro takze pobiera prowizje za uslugi, wiec najtaniej wychodzi, gdy wszystko ogranizujesz sobie sam.

Ja mam juz na oku apartament do ktorego sie wybierzemy... cena z 900 e /13 dni jest obnizona do 500e , gdy zarezerwuje do 31 stycznia.
Nie bedziemy jednak szalec w tym roku jak w poprzednim, gdzie 5 gwiazdek nie zrobilo na mnie wiekszego wrazenia. W tym roku stawiamy na duzy kompleks apartamentow 3 gwiazdkowych w samym centrum malego, rybackiego, portugalskiego miasteczka, gdzie na plaze I do centrum mozna sie pieszo przejsc.
Kompleks posiada basen dla dzieci I kids club. Wszystko to, czego potrzebuje . Pokoje obowiazkowo musza miec takze klimatyzacje.

Czekam jednak na loty, by spadly do 150e na glowe w dwie strony, bo taniej juz raczej nie bedzie.

Juz nie moge sie doczekac kiedy oficjalnie bede mogla powiedziec, ze jedziemy na wakacje... I znowu w ten sam kierunek....

A Wy same cos organizujecie, czy wolicie powierzyc swoje wakacje w czyjes rece?

Jakie macie spostrzezenia, wrazenia z korzystania z biur ?

Lepiej kupowac wczesniej, czy leciec last minute (co u  mnie w ogole by nie przeszlo?)

Pozdrawiam I zachecam do dyskusji,

Minia












21 komentarzy:

  1. Miniu, zazdroszczę Ci. Tyle już fajnych miejsc zwiedziłaś :)
    Ja mam nadzieję, że za jakiś czas, jak Hania podrośnie i Nasza sytuacja z własnym M się poprawi, to i My będziemy wyjeżdżać i zwiedzać :) Chcielibyśmy wyjechać do Chorwacji, Hiszpanii, Nowej Zelandii i ... Japonii :) Rozmawialiśmy nawet ostatnio o tym... w tym roku chcemy odwiedzić brata mojego męża we Wiedniu :) Twój post jak najbardziej trafiony w 10, więc dodaję do ulubionych :) Myślę, że w najbliższej przyszłości tu zajrzę ponownie, gdy będę planować rodzinny wyjazd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcialabym pozwiedzac jeszcze wiele innych miejsc. Na pierwszej miejscu na liscie nieodwiedzonych przeze mnie miejsc jest Amsterdam, ale niekoniecznie z dziecmi :)
      Moze kiedys sie uda :) chcialabym zobaczyc na zywo tez Lake Garda we Wloszech I poleciec do Grecji (ale Maz jest bardzo przeciwny).

      Ciesze sie, ze post moze w jakims stopniu pomoze Ci zarezerwowac jakis nocleg czy tani lot.

      Usuń
  2. Ale fajnie, nie byłam na wakacjach... od,,, nawet nie pamiętam!
    Czas to zmienić, marzą mi się Włochy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo,bardzo przydatne informacje. Świat jeszcze cały czas na nas czeka, Wojtek marzy o dalekich podróżach, więc kto wie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz głowę pełną pomysłów, jesteś kreatywna i zorganizowana, kobieta idealna. :)
    www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zagraniczne wakacje na własną rękę zorganizowałam trzy lata z rzędu z czego dwa były autem, a te z ub. roku samolotem i wyszło bajkowo i tanio i wiem, że teraz tylko tak będziemy organizować bo się bardzo opłaca, ale ja z lotem trafiłam last minute, czy w tym roku pojedziemy zobaczymy ja nie widzę nic przeciwko, ale zobaczymy jak z funduszami, bo zapowiada się inwestycja życia ale gdzieś w październiku.

    OdpowiedzUsuń
  6. W Polsce sama szukałam i organizowałam, w tym roku wakacje nam odpadają ale za rok chciałabym polecieć z rodziną do Grecji, a ceny na stronach mnie przerażają...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zwykle szukałam wakacji z biurem podróży. Z racji tego, że mam znajomych w biurze podróży, zawsze mogę się zwrócić o wskazanie tych ciekawszych miejsc. Ale zniżek niestety nie dają ;)
    W 2014r pojechaliśmy do Tunezji. Z biurem podróży. I byliśmy meega zadowoleni. Ale też przed wyborem hotelu prawie 2tyg szukałam informacji, tłumaczyłam (Boże, dzięki Ci za translate ;) ) i szukałam zdjęć opinii... Wakacji szukaliśmy z początkiem stycznia, a decydowaliśmy się 31.01.2014 ze zniżką jeszcze. 2l temu pojechaliśmy z Grecosem na Korfu. Pięknie było, choć hotel, a w zasadzie pensjonat..średni (ale zawierzyłam bardziej b.podr.). Raz lecieliśmy sami, na Minorkę - do znajomych. Jednak wtedy kupowaliśmy bilety sami na tanie linie (do Hiszpanii i stamtąd na Minorkę - znajomi powiedzieli gdzie tego szukać itp).
    Natomiast moi pracodawcy, a w zasadzie pracodawczyni była...prawie wszędzie. I sama wyszukuje hotele, bilety, noclegi..jeżdżą z (teraz) dwojką dzieci. Byli w Omanie, w Nowej Zelandii (ja tam mam rodzinę, ale bilety są meeega ..oni do PL przylatują raz na rok), w Chinach, Iranie..i długo by tak wymieniać ;) ale pracodawczyni wyszukuje wszystko na zagranicznych stronach...biegle włada kilkoma językami, wszędzie się dogada...u nas z angielskim ok, ale daaaaleko nam do ich poziomu...
    W tym roku (z wiadomych powodów) raczej wakacji nie będzie. Pieniądze będą nam prawdopodobnie potrzebne.. :(
    Nigdy nie decydowałabym się na last minute. Szwagrostwo tak leciało z ITAKI i byli niezadowoleni...każdy miał wakacje za inną cenę (z grupy wycieczkowej) a oni mimo że na last minute mieli...najdrożej! (lecieli w październiku, pod koniec).
    Ale może kiedyś przydają mi się te strony, co wymieniłaś.

    www.swiat-wg-anuli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatny post! Ja jeszcze nigdy nie zdecydowałam się sama zorganizować wakacje zagraniczne, wybieram zawsze biuro podróży ;-) jakoś nie mam cierpliwości i pewnie umiejętności do wyszukiwania perełek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dotychczas wakacje spędzałam w Polsce, objechałam wszerz i wzdłuż cały kraj, a zagranicą byłam najdalej w Pradze. W tym roku planujemy z mężem wyjechać gdzieś dalej, na pewno skorzystam z Twoich rad Miniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Minia jesteś moim organizacyjnym guru :D My póki co wakacje spędzamy glownie w domu bądź zwiedzamu okolice. Jak nam się uda wykończyć nowy dom na cacy i nie wkładać tam wszystkich możliwych pieniędzy to zaczniemy wojaże... taką mam nadzieję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama sama sama i jeszcze raz sama. Wszelkie wyjazdy, wakacje, przeloty, noclegi wyszukuje ja. To takie moje zboczenie...juz kiedys wspominalam, iz marzylam o pracy w biurze podrozy :) Metody mam bardzo podobne do Twoich...nigdy nie wpisuje interesujacej mnie daty :) Kilka lat temu np. odkrylam, ze czasami bardziej oplaca sie kupic dwa bilety (dla 2 osob podrozujacych razem) oddzielnie niz dwa bilety razem - roznica 10 euro na 1 bilecie.

    Ostatnio nieco sie zawiodlam na ''tanich przewoznikach'' - ceny jak z kosmosu, a w zamian oferuja niewiele.

    50% znizki - wow nie wiedzialam, bo tez nigdy sie z taka oferta nie spotkalam

    booking.com lubie - jest dosc przejrzysty, ale ich cene zawsze weryfikuje bezposrednio na stronie hotelu lub telefonicznie. Jedyne zastrzezenie mam wlasnie to oplaty za dzieci - booking chyba nie analizuje wieku. Ja szukajac dla nas wpisuje jedynie 2 osoby dorosle i pozniej w adnotacjach opisujacych strukture zapoznaje sie z polityka jaka maja w stosunku do dzieci...i dowiaduje sie, ze np. dziecko gratis.

    Kreca mnie tego typu sprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Co do rezerwacji hotelu nie mam wiekszego doswiadczenia. Ale poszukujac lotu stosuje metody podobne do Twoich! :)

    W tym roku raczej finanse nam sie pogorsza zamiast polepszyc, w nastepnym bedzie chyba podobnie, wiec na wakacje nie widze szans chyba ze wezmiemy pieniadze z oszczednosci... Moze za dwa lata, kiedy oboje dzieci pojdzie do szkoly i odpadna nam oplaty za opiekunke/przedszkole (ktore sa tu po prostu horrendalne), uda nam sie poleciec na wakacje. Ale wtedy jako cel pewnie obierzemy Polske. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. haha nie mam co planować, bo jakoś mało jeżdżę, ale wydaje mi się, że czasem spontaniczne bez planowania wakacje są najpiękniejsze

    OdpowiedzUsuń
  14. Dodaję ten wpis do zakładek. PRzyda się bardzo,jak już zbijemy nasza świnkę skarbonkę, która zjada nasze pieniądze przeznacozne na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie cierpię organizować wakacji - mam z miejsca gorączkę. Ale z biurem podróży też nie lubię jeździć, bo nie interesują mnie miejsca komercyjne; lubię poznawać ludzi, codzienne życie danego miejsca, nie kompleks hotelowy. Właśnie próbuję zorganizować sobie wakacje w Toskanii , dlatego też natrafiłam na Twój blog. Odkładam to już z tygodnia na tydzień, bo jak napisałam: za każdym razem trawi mnie gorączka .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona, jesli masz ochote to napisz do mnie maila. Jesli chcesz to moge pomoc i poszukac jakis ciekawych ofert jesli Ty tego nie lubisz. Napisz czego oczekujesz,a ja postaram sie pomoc.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo, właściwie chętnie skorzystam, nie tyle chcę Cię angażować do poszukiwań MOICH wakacji, bo to byłoby nadużycie, ale chciałam o coś zapytać. Tylko nie mogę namierzyć Twojego maila :/

      Usuń
    3. Jest na stronie głównej, przy opisie o mnie :

      Pisz śmiało :

      minioweszczescie@gmail.com

      Usuń
  16. Polecam nowy startup turystyczny Findbed http://www.findbed.pl gdzie samemu się ustala ile się chce zapłacić za pokój, a hotel albo się na to zgadza, albo nie. Ciekawe rozwiązanie i przyznam, że mi zgodzili się dwa razy na cenę 20-30% niższą niż mieli na stronie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Poszukując nowego mieszkania krakow pokazał mi w swojej ofercie również wiele apartamentów do wynajęcia na noc lub kilka dni. Dotąd nie zauważałem tego typu ofert, a te często potrafią się bardzo opłacać. Niedawno zakupiłem drugie mieszkanie, do którego się przeprowadzam, co sprawia, że rozważam opcję wynajmowania na krótki okres poprzedniego.

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes