wtorek, 25 listopada 2014

Moze sie przylaczysz?

Jak kazdy wie - pomagam, bo moge, pomagam , bo lubie.

Rok temi bralam udzial w ogolnopolskiej akcji SZLACHETNA PACZKA.
Wybralam wtedy samotna matke wychowujaca dwie dziewczynki z tej samej ulicy, na ktorej mieszkalam ja w Polsce (chociaz rodzina znana mi nie byla).
Po wyborze danej rodziny skontaktowala sie ze mna wolontariuszka, ktora jeszcze bardziej przyblizyla mi potrzeby i histore rodziny.
Sama wiec zakupilam wszystko, co rodzinie bylo potrzebne , m.in. dziewczynki chcialy nowa suszarke, starsza potrzebowala kurtke, mama chciala zapasy zywnosci I chemii.
Polowe rzeczy wyslalam z Irlandii, polowe zakupilam z polskich stron.
Niestety wyszlo jak wyszlo (nie chce do tego wracac), ze to wszystko co mialo pojawic sie w paczce - nie pojawilo, dlatego tez stwierdzilam, ze tym razem potrzebuje pomocy.

Chce brac udzial w Szlachetnej Paczce, ale potrzebuje kogos kto moze by sie do mnie dolaczyl?

Przede wszystkim wybor rodziny jest najwazniejszy.
Pod kazda z rodzin jest dlugi opis  w jakich warunkach zyja I czego im najbardziej potrzeba.
Niektorzy potrzebuja wsparcia finansowego, niektorzy ubran, zywnosci, gazowki czy lozka pietrowego.
Rodzina powinna byc wybrana z okolic , gdzie jest nam najblizej dostarczyc paczke, czyli ja np. musialam dowiezc paczke do Szkoly Samochodowej (wiadomo, ze fizycznie tego nie zrobilam, wiec pomogl mi szwagier).
Czyli np jesli decydujemy sie na Lodz to musi byc ktos z Lodzi kto bedzie w stanie dostarczyc paczke na czas pod wskazany adres.
Staramy sie odhaczyc wszystkie potrzeby rodziny.
Pamietajmy, ze taka akcja jest tylko raz w roku.
Okazmy troche serca. Ja moglabym np. Kupic cos z zywnosci I chemii, bo znam fajna strone, ktora ma duzy wybor. Na all tez mozna znalezc wszystko.

Czy jest ktos z Was chetny , by razem ze mna uszczesliwic jakas rodzine?
Gdyby bylo Nas np 5 to kazda z Nas moglaby wybrac co kupuje/daje dzieki czemu stworzylybysmy cudna , swiateczna paczke.

Wolontariusz (opiekun rodziny) od czasu do czasu pisze maile pytajac jak idzie Nam tworzenie prezentu.
To naprawde swietna akcja, ktora trzeba naglasniac, a przede wszystkim brac w niej udzial.
Zrozumiem jesli nie mozecie, bo rozne sa sytuacje zyciowe. Rozumiem, ze nie kazdy ma dodatkowa zlotowke, by wydac ja na pomoc innym, ale goraco zachecam.

Ja bardzo chce pomoc, ale sama w tym roku nie dam rady, wiec prosze Was o pomoc.
Stworzmy paczke w kilka osob I pozwolmy tym osobom usmiechnac sie chociaz na chwile. Wierze, ze sa tu babeczki, ktore zaangazuja sie w ta akcje...

Wiecej o szlachetnej paczce tutaj :
http://www.szlachetnapaczka.pl


Ponadto namawiam do wyslania kartki swiatecznej do dzieci z marzycielskiej poczty.
Wiecej o akcji mozna przeczytac u Elusi na blogu :
Zostan swiatecznym listonoszem
Ode mnie karteczek kilka juz wylecialo.
Zaczecam Was ogromnie do udzialu w tej pieknej akcji rowniez!!!!


No I nie zapominajmy o pieskach I kotkach , ktore przez ludzka bezmyslnosc I glupote znajduja sie w schronisku. One takze maja uczucia, takze pragna troszke zainteresowania lub chociaz czegos do jedzenia...Czekajac wiec na pomoc.
Zwierzatko, ktoremu chcemy pomoc mozna wybrac na stronie :
http://dlaschroniska.pl


I co, moge na Was liczyc?

Dajcie znac co o tym sadzicie....

Razem mozemy zmienic swiat na lepszy. Ja gleboko w to wierze...

Pozdrawiam,
Minia


25 komentarzy:

  1. Hej Miniu! To cudowny pomysł. Znam te akcje doskonale. Nie wiem jak w tym roku będzie wszystko wyglądać gdyż znam osoby z mojego otoczenia, ktore potrzebuja pomocy. Jednak mam nadzieję że znajdą się chętne jeśli nie może uda mi się dołączyć choć z malutka pomocą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sie nie znajda to ja dolacze do Ciebie :)

      Usuń
  2. Jeśli chodzi o szlachetną paczkę to mi bardziej odpowiada opcja wpłaty bezpośredniej do nich. Za cynk o marzycielskiej poczcie, o której nie wiedziałam dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubie wplacac pieniedzy...ja z tych co lubie planowac, szukc, kupowac, organizowac paczuszke , by pozniej ja wyslac, ale kazdy sposob , by pomagac jest dobry ;)

      Usuń
    2. Oczywiste, że każdy sposób pomocy jest dobry.

      Usuń
  3. Szlachetnej paczce pomagałam w zeszłych latach, ale o zwierzakach nie słyszałam, ani o kartkach. Jeśli będę mogła pomogę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna inicjatywa, ja wprawdzie do niej nie należałam, ale zrobiłam małe zakupy świąteczne buedniejszej koleżance w tym roku też coś kupie, bo już na nikogo nie może liczyć :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dalej jak wczoraj przegladalam strone Szlachetnej Paczki. Chcialabym pomoc jakiejs rodzinie w mojej okolicy, ale ich potrzeby sa tak duze, ze nie jestem w stanie bo mnie po prostu na to nie stac :( A masz juz na oku jakas rodzine?

    Zdarzylo nam sie pomoc np. oplacajac rachunek za prad.

    O marzycielskiej poczcie nigdy wczesniej nie slyszalam. Pomysl fajny a na kartki to na szczescie jeszcze mnie stac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewus nie mam nikogo na oku, bo myslalam, ze rodzine wybierzemy wspolnie z osobami, ktore chce sie przylaczyc....

      Usuń
  6. U nas Szlachetna Paczka już ruszyła. Akcja jest super, staramy się pomagać co roku. Niestety nie jesteśmy w stanie więcej się zaangażować. Ale trzymamy mocno kciuki- dobrych inicjatyw nigdy za dużo. Dzięki za info o marzycielskiej poczcie!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miniowa Mamo, nie wiem czy dobrze zrozumiałam z Twego posta... czy winę za nie pojawienie się w paczce rzeczy zakupionych przez Ciebie ponoszą wolontariusze SzP? Jeśli tak to jestem zdruzgotana. Jak więc pomagać?


    Co roku myślę o tej inicjatywie, jednak często jak przeglądam rodziny to dociera do mnie, że nie stać mnie na spełnienie ich potrzeb. Często proszą o pralkę, odkurzacz itp. Nie twierdzę przez to, że tego nie potrzebują- po prostu to dla mnie zbyt duże koszty.

    Zastanowię sie nad tym mimo wszystko. Zawsze można wybrać rodzinę z mniejszymi potrzebami, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo zrobic wspolnie paczke ze mna ;)
      Nie Kochana, to nie wolontariusze, a rodzina niestety :(

      Usuń
  8. W mojej okolicy trudno o wybór rodziny bo co roku zgłasza się ich kilka więc po kilku godzinach wszystkie są zarezerwowane. Jednak popieram tą akcję i w tym roku muszę dokładnie poczytam jak jeszcze można pomóc

    OdpowiedzUsuń
  9. Oluniu, kochana Ty moja dziękuję Ci... bardzo!!!!!!!!!!!!!!
    Ty moje serduszko olbrzymie!

    OdpowiedzUsuń
  10. O Szlachetnej Paczce słyszałam w ub roku braliśmy udział jako firma w tym przedsięwzięciu, nie wiem może w tym roku będzie podobnie i to samo było w firmie mojego męża. O Marzycielskiej poczcie nie słyszałam dziękuje Ci za nią z pewnością z niej skorzystam.
    Jeśli do Szlachetnej Paczki nie dołączę mogę pomóc w postaci zakupu wysyłki tu w Polsce na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  11. O szlachetnej paczce słyszałam nie raz, ale my mamy takie "szczęście", że co jakiś czas spotykamy ludzi, którym trzeba pomóc. W tym roku mały chłopczyk i jego mama potrzebują pomocy, więc działamy z całą rodziną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No wlasnie..zapomnialam o polskich realiach, ze wokol zyja ludzie , ktorzy takze potrzebuja pomocy, a nie tylko Ci wybrani przez paczke...

    OdpowiedzUsuń
  13. Miniu, bardzo chętnie się przyłącze do SzP. Juz rok.temu patrzyłam na to,.ale sama.nie.jestem w stanie zapewnić wszystkiego co dana rodzina potrzebuje. Mogłabym zapewnić coś z jedzenia dla dzieci np sloiczki, kaszki. Mam też masę ubranek niemowlęcych - najwięcej tych 0-3mce, fakt nie są nowe bo po 1-2dzieci, ale nie mogłabym oddać trochę bodziaków, pajacykow... Tylko jak to zorganizować? Ja.tu, Ty tam..

    www.swiat-wg-anuli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko da sie zorganizowac. Najwazniejsze to znalezc taka rodzine, ktora jest z Poznania , w miare blisko twojego miejsca zamieszkania I taka , ktorej zyczenia bedziemy mogly spelnic ... bo np. same nie damy rady sprostac np. Wielodzietnej rodzinie, bo jestesmy tylko we dwie.
      Jak chcesz I bedziesz miala chwile to poszukaj rodzin, ktore maja male dzieci lub moze starsze, chore?

      Usuń
    2. Mialam na mysli starsze, chore osoby - nie dzieci. Ja wiekszosc zakupow robie przez internet, na allegro lub dodomku (mozna kupic tam zywnosc, chemie itp), wiec wyslalabym to wszystko do Ciebie. Ty wlozysz cos od siebie , ladnie zapakujesz I zaniesiesz w punkt, gdzie zbieraja paczki (poda ci wszystkie informacje wolontariusz).
      Super jesli bys zorganizowala ta paczke ze mna...
      Czy jest jeszcze ktos kto mialby ochote sie dolaczyc?

      Usuń
    3. Popatrzę, popytam koleżankę i się odezwę.:)

      www.swiat-wg-anuli.blogspot.com

      Usuń
    4. Ok. Jakby co to napisz do mnie maila minioweszczescie@gmail.com

      Usuń
  14. Podobają mi się takie akcje, kompletowanie konkretnych rzeczy dla potrzebujących. Pieniądze to zawsze nie wiadomo gdzie trafią :/ U nas w parafii też taką "paczkę" organizują co rok.

    OdpowiedzUsuń
  15. to przepiękna inicjatywa. Bóg Ci to wynagrodzi :)

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes