czwartek, 7 sierpnia 2014

Co sie bedzie u Nas dzialo w najblizszym czasie

A bedzie dzialo sie duzo.
Lipiec minal mi nawet nie wiem kiedy....
A to juz poczatek sierpnia, a w sierpniu ? Swietujemy I to hucznie...

Poki co najpierw wybieramy sie do fotografa zrobic zdjecia paszportowe Starszakowi.
W Irlandii 1wszy paszport wazny jest 3 lata. Synka paszport traci waznosc pod koniec wrzesnia, a ze lecimy do Polski w pazdzierniku to trzeba wyrobic mu nowy. Ten bedzie juz na lat 5. Polskiego nie wyrabialismy, bo otrzymanie go jest nader skomplikowane. Podanie trzeb skladac w asyscie dwoch rodzicow, a I na odebranie pojawic sie musza takze. Laczy sie to dodatkowo z kosztami podrozy, a i polski paszport jest drogi (moj kosztowal 104 euro). Moze w Polsce udalo by sie Nam zlozyc papiery, ale znowu nikt inny niz my paszportu dziecka nie odbierze, wiec poki co pasujemy.
Aplikacje na irandzki paszport wysyla sie poprzez An Post (poczte), ktora sprawdza czy zalaczone sa wszystkie dokumenty I wysyla je do Ambasady. Czas oczekiwania na paszport to do 10 dni roboczych. W czasie przedwakacyjnym termin moze sie jednak lekko wydluzyc.
Swoja droga ciekawa jestem jak Starszy Synek bedzie sie zachowywal i czy nie bedzie sie wyglupial oraz czy w miare szybko uda Nam sie zrobic dobre zdjecie. Oby, bo ze Starszakiem roznie bywa.

Nastepne w kolejnosci sa Starszaka Urodziny, ktore wypadaja akurat w dniu pojscia do zlobka. Cudownie!
Pamietam, ze bedac dzieckiem przezywalam, ze mam urodziny w wakacje I nie moge przyniesc do szkoly cukierkow. Postanowilismy wiec kupic ciasteczka ( cukierki co dla niektorych dzieci mogly by byc niebezpieczne) , by Starszak mogl uslyszec jego ulubione "Happy Birthday". To wynagrodzi mu poniekad fakt, ze Urodzinki bedziemy spedzac tylko w naszym malutkim gronie.

Prezent juz kupilismy. Mial byc rowerek , ale moi "blizniacy" wiecznie by sie o niego bili.
Padlo wiec na straz pozarna, na ktorej mozna jezdzic, ktora ma syrene, swiecace swiatla, a nawet podnoszaca sie drabine. Chlopcy uwielbiaja jezdzic na roznych pojazdach, wiec z tego prezentu bedzie sie bardzo cieszyl.

 
Zrodlo : www.toys.ie 

Zeby Mlodemu jednak smutno nie bylo to kupilismy mu traktor z przyczepa, taki na ktory tez mozna usiasc I jechac. 

 

Ponadto Starszak zaczal interesowac sie majsterkowaniem przy samochodach, jednak oprocz narzedzi do skrecania nic tutaj nie znalazlam (gdzie np na all skrecania np. Samochodzikow jest mnostw). No nic, kupimy mu jak polecimy.

Tort juz zamowiony. Mam nadzieje, ze bedzie piekny, bo wytwory tejze Pani wygladaja bosko. Rok temu Starszak mial "Shaun the sheep" czyli owieczke na torcie. Tym razem bedzie ZOO. Dla Mlodego na pewno traktor, ktory powoduje w nim ekscytacje I zainteresowanie.

Dzien po urodzinach bedziemy mieli sesje zdjeciowa.
W Walentynki wygralam voucher na darmowa sesje dla dwojga. Miala byc dla mnie I dla Meza, ale z uwagi nie posiadania nikogo do opieki nad chlopcami stwierdzilismy, ze zrobimy sobie family photoshoot, bo zadnego aktualnego rodzinnego zdjecia nie mamy. Dodatkowo mozemy porobic Solenizantowi kilka urodzinowych fotek na pamiatke.
Nie moge sie doczekac, chociaz juz wiem, ze czeka Nas ciezka praca. Chlopcy sa uparci I moga byc niedobrzy.

W kazdym badz kolejne tygodnie beda intensywne w nowe wrazenia.

Siostra uszyla w koncu woreczki do zlobka/przedszkola.
Same zobaczcie jakie piekne !


Nie wiem czy kojarzycje moj post "Z kotami przez zycie". Pisalam tam o Plamku, ktory przychodzil do Nas po jedzenie. Odwozac chlopcow w poprzedni piatek do zlobka zauwazylam na naszej krajowce lezacego bialo - czarnego kota, ktorego ktos przejechal. Ze wzgledu na posiadanie kota serce mi sie kraja, gdy widze biedne zwierze,wiec nie zastanawiajac sie ani chwili probowalam ominac koteczka I na niego nie patrzec za dlugo.
Kilka dni pozniej moj M.zauwazyl, ze kot juz Nas nie odwiedza. 
Pojechal na ta ruchliwa ulice - kot byl juz na poboczu I jednoglosnie stwierdzil, ze zdechlym kotem byl Plamek [*]

A Wy macie jakies plany na nadchodzace dni?

Pozdrawiam, 
Minia


29 komentarzy:

  1. Jakie fajne zabawki dostaną chłopaki :) Super, sama chciałam taki traktor dla córki ale nie wiem czy nie głupio tak, bo to dziewczynka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa tam,a tam ... dla dziewczynki tez moze byc :) byl jeszcze rozowy do wyboru :D

      Usuń
    2. e tam, moja córka ma same auta, traktory, wywrotki, koparki. Nie chce nawet słyszeć o lakach itp ;)

      Usuń
  2. Na stówę chłopakom prezenty się spodobają! No i woreczki też piękne:) Co do kotka, to smutne to, ale koło nas też giną kotki, małe psiaki czy lisy - na szczęście nasza kicia siedzi w domku. Choć zasmakowała podróży, bo czasem wypuszczam ją na podwórko i ucieka mi do sąsiadów - pewni niedługo sie okaże że zaciążyła - nieposłuszna kicia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zal mi tego Kotka,bo wreszcie zaczal przybierac na wadze. Sasiad zabral go do weterynarza na odrobaczenie,a tu po kilku tygodniach takie cos :(

      Usuń
  3. :)
    Pięknie.
    Woreczki wspaniałe - inspirujące. A i prezenty dla dzieci - odjazdowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pojazdy prezentowe i prześliczne woreczki!
    Sesja rodzina to super sprawa, będzie później świetna pamiątka :) Uwielbiam wszelkiego rodzaju zdjęcia, widać po nich jak się wszyscy zmieniamy, a przede wszystkim jak szkraby szybko rosną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez bardzo ciesze sie na ta sesje. Oby tylko chlopcy chcieli miec robione zdjecia to bedzie super :)

      Usuń
  5. Fajne zabawki :)) Widzę, że dużo zajęć Was czeka :) Bardzo podobają mi się woreczki:))
    Ehh szkoda Plamka..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie rzeczy na przebranie do przedszkola bede chlopcom dawac w pieknych woreczkach,a nie reklamowkach :/

      Usuń
  6. Szkoda plamki :(

    Woreczki cudne!

    My planujemy wyrobic Stefkowi w Polsce dowod - poki co posluguje sie wloskim,ale tak jak piszesz niemaly to problem...pewnie za pierwszym razem zlozymy podanie a nastepnym razem odbierzemy gotowy dokument. We Wloszech do wyrobienia dowodu nieletniemy musza byc oboje rodzice wraz z dzieckiem, ale dowod jest wydawany od reki.
    Widze, ze wiele sie u Was dzieje. Sierpien to i u nas aktywny miesiac - urodziny moje, meza, mamy, siostrzenicy, rocznice slubu rodzicow i nasza i jeszcze kilka innych okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Nas trzeba isc na policje w celu potwierdzenia tozsamosci,ale nie potrzeba Nas dwojga:) sierpien jest fajnym miesiacem urodzinkowym :)

      Usuń
  7. Prezenty fajowe! Czekam na efekty sesji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To bardzo interesujące dni was czekają, a te worki cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Będziecie mieć sierpniowy zawrót głowy, na efekty sesji czekam z niecierpliwością, a i może z sesji rodzinnej jedno zdjęcie zakochanych rodziców będzie :) U nas sierpień to czas urlopu i urodziny mężusia :) A worki cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też wyrabialiśmy paszport dla Hani, bo w najbliższym czasie mamy w planach wyjazd do Niemiec :) Ze zdjęciem nie było problemu, na szczęście Hania lubi być fotografowana. Na paszport czekaliśmy miesiąc! Zapłaciliśmy za niego 30 zł i jest ważny do 3r.ż.
    W najbliższy weekend- o ile pogoda dopisze- wybieramy się z całą rodzinką nad jezioro :)

    Worki są cudowne :)
    Na efekty sesji czekam z niecierpliwością :)
    Koniecznie pochwal się zdjęciem tortu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow! Sesja! Czekam z niecierpliwością! Swoją drogą, jakiś czas temu przypomniało mi się, że ja nigdy nie pisałam o naszej ''roczkowej'' ;-)

    Miniu, jak dobrze, że Jesteś! Doszły mnie słuchy, że znikasz - na szczęście ''na chwilę''.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przykro mi z powodu kotka :(
    Ale jaaaakie prezenty! Mój mąż jak by się cieszył na taką straż pożarną czy traktor hahaha :D
    Co do paszportu - w wyjątkowych przypadkach można poprosić o przesłanie paszportu (tzn. tego polskiego :)). Nie wiem dokładnie jak to działa, ale tak tylko piszę, że jest taka możliwość jakby kiedyś Was to interesowało ;) Myślę, że i my się na roczkową sesję zdjęciową wybierzemy z Kubą :) Super pamiątka :D A worki są boskie! Materiał z dinozaurami szczególnie przypadł mi do gustu :D

    OdpowiedzUsuń
  13. No no no to u Was się zapowiada pracowity sierpień ;) super prezenty dla chłopaków ;) Sesja jak najbardziej za a jak fotograf mądry to on już tam chłopaków zbajeruje że zdjęcia wyjdą super ;D czekam później na relację tu na blogu ;) Ja że z wykształcenia jestem fotografem sama będę córci robić sesję noworodkową i już nie umię się doczekać ;) Worki dla chłopców super :D sama bym taki chciała hehe :D Moje plany na nadchodzące dni hmm niech pomyśle ;) oczywiście RODZIMY :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj sporo sie u Was dzieje :) A te worki cuuuuuuudowne !!

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiscie intensywny jest Wasz sierpien! :) Prezenty dla chlopcow swietne! Niko oszalalby ze szczescia, ale i Bi pewnie bylaby posikana... :)

    Tutaj paszporty dla dzieci wydawane sa na 5 lat, co jest glupota bo 6-letnia Bi bedzie wygladac zupelnie inaczej niz roczny maluch widniejacy w obecnym. Tutaj tez zalatwia sie to na poczcie, ale oboje rodzicow musi byc obecne. Zeby wyrobic polskie paszporty musielibysmy wydac mala fortune i kulac sie do NY, wiec dajemy sobie spokoj, przynajmniej narazie...

    Nawet nie wiedzialam, ze jeden z Twoich synkow ma na imie identycznie jak moj! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej... tak :) maja takie same imiona :) chociaz chlopcy maja polskie imiona to wiadomo, ze Irlandczykom lepiej wymawia sie je po angielsku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak? Daliscie im imiona typowo polskie? A chlopcy urodzili sie juz w Irlandii czy jeszcze w Polsce?
      My odwrotnie - spolszczamy imiona dzieciakow, ale oficjalnie w aktach urodzenia maja wersje angielskie. :)

      Usuń
    2. Tak, dalismy polskie,bo mielismy nadzieje kiedys jeszcze do Polski wrocic. A nie ma nic gorszego niz niewiedza jak literuje sie imie :) Poki co moj Maz na zawsze zostanie : Michael'em , a chlopcy poki co rozpoznawali beda w wersjach angielskich :) moje imie jako jedyne zostalo bez zmieniania,bo im nie pozwolilam i wszyscy w miare wiedza jak sie wymawia - gorzej z pisownia niestety :D

      Usuń
  17. Intensywny czas się u Was zapowiada. Coraz to jakieś atrakcje:) a prezenty super, z pewnością chłopcy będą zadowoleni!

    OdpowiedzUsuń
  18. No dzieje się dzieje u Was :) Worki do przedszkola świetne! I w końcu wiem jak chłopcy mają na imię :P

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes