sobota, 3 maja 2014

Zabiorę Cię właśnie....TU (FOTORELACJA)

 O właśnie... zabiorę...

Pokażę Wam jak mieszkamy, gdzie mieszkamy, gdzie jeździmy, co polecamy......

Irlandia to kraj zmiennej pogody.
Przyjeżdżając tutaj koniecznie weźcie ze sobą kurtkę przeciwdeszczową i okulary przeciwsłoneczne.
To,że z rana pięknie świeciło słońce wcale nie oznacza,że cały czas będzie,bo np. za 3 h zniknie i zacznie padać deszcz, by pod wieczór znowu rozkoszować się słoneczkiem...

Z rana u Nas było więc dzisiaj tak :

( padało i to mocno)... widok od tyłu domu... owieczki widzimy codziennie :) dla chłopców raj!

A później na spacerze już było sucho...


Spójrz Brat... owca...i małe owieczki :)



A pewnego dnia nawet zrobiliśmy zdjęcie tęczy,która w Irlandii pojawia się bardzo często...


To nasza okolica, droga po której każdego dnia spacerujemy... po prawej stronie są krówki i owce, po lewej państwo,którego widać domek mają kilka koni,które Starszak kocha odwiedzać...

Zwiedzając rejon w kórym mieszkam godne zwiedzenia są trzy miejsca ( na jednym z nich nadal nie byłam {wstyd}).

Jeśli pojedziemy na zachód od naszego miasta dotrzemy na Connemarę.Jest to rejon Parku Narodowego.Uwielbiamy tam jeździć. Jest spokojnie, cicho, wzgórza, owce na drogach, cudowne plaże... Zobaczcie same :

W tym zamku mieszkają zakonnice. Miałam przyjemność w nim pracować jako Opiekunka
w Międzynarodowej Szkoły dla Dziewcząt. 

Zamek położony jest nad pięknym jeziorem w którym można łowić ryby,ale trzeba mieć specjalną licencję 
i pozwolenie...

A oto one... trzeba jeździć uważnie :)

A to zdjęcie zostało zrobione w 2004 r kiedy to rozpoczęłam swoją pierwszą pracę w IE
. Hotel w którym pracowałam położony jest nad samym oceanem.

Możemy też udać się na południe od miasta w którym mieszkamy. Godne zobaczenia na żywo są bardzo sławne klify nazywane Cliffs of Moher. Każdy kto jest w Irlandii na wakacjach koniecznie musi się tam wybrać... ( bynajmiej ja tam wszystkich zabieram :)

Po klifach można chodzić,ale trzeba być bardzo ostrożnym ( nie są za dobrze zabezpieczone)...
kilka osób tutaj straciło życie ...



Do Irlandii można dostać się liniami Ryanair,który lata z wielu polskich miast i który ma bardzo konkurencyjne ceny.
Irlandia jest droga... nawet czasami dla Nas tutaj mieszkających... ale warta zobaczenia!

P.S tylko nie zapomnijcie o parasolu :)

Podoba Wam się??

Pozdrawiam,
Minia









34 komentarze:

  1. Co za widoki ... cudne! Z chęcią bym się do Ciebie wybrała :)
    Może kiedyś ... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak pieknie!!!!
    Czy tak zielono jest u Was zawsze? Prosze wiecej takich postow! Okolica niesamowita, aż sie napatrzec nie mogę. I te cudne owieczki! Ojjjj..
    Pokazalam mężowi, tez mowi ze cudnie. To w przyszłym roku wpadniemy do Was, może w jakiejś stodole znajdzie sie dla nas miejsce? ;)
    www.swiat-wg-anuli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze zielono... I ciagle podobnie, bo temp w calym roku za bardzo sie nie roznia.. zapraszamy, mamy duzo miejsca w domku ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie klimaty.
    A pogoda taka sama jak u nas. Moja mama jak tutaj niedawno była ciągle tylko czekała aż przestanie padać;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej brakuje mi slonka... bo nawet jesli nie pada to jest pochmurno :)

      Usuń
  4. Wspaniale! I ten zamek - klasztor dla zakonnic i jednocześnie szkoła - brzmi jak z jakiegoś ciekawego filmu :)
    Pięknie.
    Zaciekawiło mnie, że w Irlandii jest drogo. Byłam pewna, że jest inaczej.
    Pamiętam kiedyś wielu Polaków wyjechało do Irlandii do pracy, po czym spora z nich część wróciła z powodu kryzysu. To prawda? Jest tam teraz gorzej niż jeszcze kilka lat temu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zycie jest drogie, ale nadal da sie zyc godnie. Polakow nadal sporo... jestesmy najwieksza mniejszoscia narodowa w IE. Po recesji w 2008 praktycznie wszyscy moi znajomi wrocili do Polski lub szukali lepszego miejsca do zycia w Europie.

      Usuń
  5. Bardzo mi się podoba. Są przepiękne, a ten zameczek - boski :)

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW, Minia proszę częściej o takie turystyczne wycieczki, przynajmniej u Ciebie, poczytam i obejrzę daleki świat. Widziany oczami kogoś, kto tam mieszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnoscia. Niedlugo bedziemy zwiedzac Portugalie ;)

      Usuń
  7. Az mnie korci do odwiedzenia Irlandii. Jedyne czego bym nie zniosla na dluzsza mete to pogoda, gdyz jestem cieploludem i uwielbiam slonce. Widoki jednakze cudowne - ahhh! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez cieplolubna I jakos zyje :) a Irlandia warta zobaczenia na pewno :)

      Usuń
  8. Miniu chyba mój post z zaproszeniem Cię zainspirował ;)
    Irlandia właśnie tak mi się kojarzy, zielona z owieczkami, zachmurzona i te klify... Dużo moich znajomych było tam U Was, ale tak jak mówisz szybko wrócili. Moja siostra do nie dawna latała tam na zakupy, a czy jej się to opłacało? Zupełnie nie wiem. Wiem, że kupiła mnóstwo prześlicznych ubranek dla swoich dzieci.
    Z przyjemnością będę oglądać więcej takich relacji, ten zamek i wzmianka o szkole dla dziewcząt bardzo mnie zainteresowały czy chciałabyś wspomnieć kiedyś więcej na ten temat? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubrania sa tanie, bo sa nieopodatkowane, a w tym zamku niestety zamknieli ta szkole kilka lat temu. Zakonnice jednak tam pomieszukja nadal , uprawiaja ogrody , robia same dzem I kanapki, ktore mozna zjesc w pobliskiej kawiarence ... moze napisze kiedys o tym miejscu wiecej :)

      Usuń
  9. Miniu kusisz, kusisz co raz bardziej do odwiedzin. Myślę, że trzeba ustalić jakiś weekend na odwiedziny u Was.

    OdpowiedzUsuń
  10. Widoki piękne, aż chciało by się tam od razu być;) No może kiedyś się to uda;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładnie tam macie;) OJ, tam, w PL pogoda też bywa zmienna;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ehhh jak mi się marzą te malownicze klify... Ehhh... Chyba za długo bym tam nie wytrzymała ze względu na delikatnie depresyjną pogodę ale na chwilę marzy mi się oj marzy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez myslalam, ze nie dam rady...a tu zaraz 10 lat mi stuknie od kiedy zamieszkalam Zielona Wyspe. Da sie przyzwyczaic ;)

      Usuń
  13. A ludzie się pytają dlaczego bym chciała do Irlandii pojechać! :D Nawet pogoda mnie nie odstrasza... I pojadę kiedyś! Na 1000%!! :)

    P.S. Tak sobie patrzę i fajne masz te chłopaki :D Już to mówiłam, ale nadziwić się nie mogę jacy oni do siebie podobni!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno pojedziesz, jestem tego pewna!!!! A chlopcy sa rzeczywiscie do siebie podobni , szczegolnie widac podobienstwo jak byli mniejsi ;)

      Usuń
  14. Mieszkacie chyba w bajce!
    Baśniowa kraina.
    Ale pięknie!
    Owieczki, ach! Nie dziwię się, że chłopcy je uwielbiają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie jak w bajce... przydalaby sie lepsza pogoda :)

      Usuń
  15. Bajkowo.. koniecznie musze to wszystko zobaczyc na wlasne oczy.. Irlandia jedno z tych miejsc , ktore zwiedzic musze! La

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow! Pięknie!! Widoki zapierajace dech w piersi. Mieszkacie w cudnej okolicy Miniu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne widoki. Fajnie, że mieszkacie w tak cudownej okolicy a nie duży mieście. Przynajmniej czas leci wolniej a i widok zwierzątek z okna zachwycający !

    OdpowiedzUsuń
  18. Taaak... jest jeszcze tyle miejsc do zwiedzenia ... nastepny przystanek dublinskie zoo...

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne widoki, jak z bajki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Adulka nadrabia zaległości i dziś zobaczyłam tą bajkę w której mieszkacie, Boże jak tam pięknie!!!

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes