poniedziałek, 16 grudnia 2013

Idą Święta...

Ida Swieta...

Czy zdajecie sobie sprawe,ze za dni 8 ,a praktycznie juz 7 bedzie Wigilia?

Rok temu jakos wcale nie cieszylam sie Swietami. Przedwczesny porod, Mikolajka zapalenie oskrzeli w 5 tygodniu zycia, ciezka adaptacja do zycia z dwoma Maluchami dala mi we znaki i jakos nie czekalam na nie z uteskniem.


W tym roku jest zupelnie inaczej. W sobote ubralismy choinke. Nie jest cudowna,ale jest nasza. Nie moglabym powiesic na niej nic do jedzenia,bo chlopcy robiliby wszystko aby ozdoby wyladowaly w ich brzuszkach. Nie moglismy kupic zywej,bo nasza kochana kotka uwielbialaby sie na nia wspinac,a igly musialabym chyba zbierac co 5 minut. Choinka jest najzwyklejsza,ale jedyna w swoim rodzaju,bo nasza.
Po piernikach pozostalo puste pudeleczko,a drugi raz na pewno ich robic nie bede,bo najzwyklej nie starczy mi na to czasu.

Pracuje do soboty wlacznie,a potem dopiero na 7 rano w Nowy Rok. Oszalalam?a pewnie. U Nas w Irlandii fajerwerki sa zabronione totez przywitania Nowego Roku w ogole sie nie czuje. Poza tym i tak nie mielibysmy gdzie pojsc ,z kim dzieci zostawic itd itp.

Nowy Rok zapowiada sie ciekawie. Najbardziej czekam na wakacje. Hotel wstepnie wybrany. Cena przyzwoita,chociaz jedna z wyzszych za ktore kiedykolwiek bylo dane Nam zaplacic. Srodek czerwca na dwa tygodnie. Nie zapeszam,bo pod koniec 2011 roku zarezerwowalismy ville w Hiszpanii, kupilam drogie bilety lotnicze,ktore przepadly,bo testy trzy razy klamaly,a kiedy przyszlo co do czego Pani Ginekolog stwierdzila ,ze to juz prawie 9 tydzien powstajacego Nowego Zycia :)

Trzeciego dziecka nie planujemy,bo najzwyczajniej nie damy sobie rady. Jestesmy sami zdani na siebie,wiec odpuszczamy. Poki co na lat dwa lub trzy ,a pozniej sie zobaczy. Moze chlopcy dadza Nam zyc to zachce sie Nam ponownie. Poki co skupiam sie nad wychowaniem, nad wlasna edukacja i nad odpoczynkiem,ktorego ciagle mi brak.

Wracajac do Swiat. Na uroczystej wigilijnej kolacji pojawi sie :
- zapewne jakas pyszna rybka (na pewno nie karp :P),
- paluszki rybne dla chlopcow,
- barszczyk czerwony (niestety kupiony),
- krokiety robione przez M.
- pierogi (zapewne tez kupne),
- myslimy o rybie po grecku,
- nie zabraknie takze salatki warzywnej,a nastepnego dnia zjemy ta z kurczakiem i ananasem,
- ze slodkosci bedziemy napychac sie makowcem, sernikiem i ciastem marchewkowym, specjalnosc M.
Macie jakies pyszne specjaly do polecenia?

Jak widac Maz gotowac lubi i robi to bardzo dobrze.
Ja ostatnio nabralam wprawy i kazde pojedyncze danie wychodzi mi calkiem niezle :) z czego sie ogromnie ciesze...

Ponizej zdjecia chlopcow (choruszkow) zajadajacych sie pysznym rosolkiem.... nawet z jednej miseczki... rzadki to widok,bo Starszak nie znosi sie niczym dzielic :)


Pozdrawiam...
Minia

26 komentarzy:

  1. Czyli rosołek się udał :) A śledzie będą na świętach u Was, może kapusta z grochem, pieczarki panierowane w cieście ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Niech te święta będą wyjątkowe dla Was...to przecież już za tydzień .

    Stres ostatnich dni nie pozwala mi się cieszyć choc zaczęłam już dużo wcześniej bo wiedziałam, że może być róznie...oby spokoj zapanował i niech te święta będą dla wszystkich cudowne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby kazda z Nas oznalazla spokoj i radosc w te nadchodzace Swieta...

      Usuń
  3. Ja z wigilijnych potraw uwielbiam potrawę wywodzącą się z Kresów (dziadek pochodził ze Lwowa) - placki z gotowanych ziemniaków z sosem grzybowym. Przepisu niestety dokladnego nie znam bo to specjalnośćl mojego taty. Też na Wigilii nie jemy karpia tylko inne ryby,bo karpia nie lubimy. A na Swieta (nie Wigilie) u mnie w domu obowiązkowo musi być m.in. bigos :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och,ja nie lubie bigosu,ale M. za to uwielbia,wiec pewnie tez sie pojawi w te swieta :)

      Usuń
  4. Heeeej a gdzie zdjęcie choinki? Nasz stoi od wczoraj:)
    Tak śledzie koniecznie! Ja robię z miodem i pomidorami, jedyne jakie jadam. Polecam, zwłaszcza, że się błyskawicznie robi, co przy dwójce szkrabów jest ważne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uwierzę w to kochana. Żadna choinka taka nie jest:)
      Czekam!!!

      Usuń
  5. Dla mnie przy zbiegu Świąt z terminem porodu jakoś tak nie czekam specjalnie na Święta... Moje myśli skierowane są ostatnio tylko na tą maleńką istotkę w brzuszku, która lada moment może być już z nami :))) Na Wigilię wybieramy się do teściów, mojej mamy niestety w PL nie będzie na święta, więc moja siostra przyjedzie do nas, a potem mamy chrzciny w rodzinie 26.12 i pewnie będzie mnóstwo smakołyków. My nie robimy nic ;P Ale za rok...już wszystko będzie inne :))
    Słodkie zdjęcia chłopców!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez w ogole bym nie myslala o swietach wiedzac,ze mala Istotka zaraz pojawi sie na tym swiecie. Ciekawe jaka date sobie wybierze... koniec grudnia czy moze poczatek stycznia :)

      Usuń
  6. Jak chcesz to wrzuce Ci w komentarzu przepis na pyszne zapiekane sledzie w zalewie :) Bardzo mniam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to jak można to ja bym poprosiła o przepis;)
      Będę wdzięczna;)) Smakowicie brzmi:)

      Usuń
    2. wrzucaj śmiało. Z chęcią zobaczę co to za cudo :)

      Usuń
    3. Bardzo proszę :)

      ½ kg ryby – w kawałkach, wypanierować i wysmażyć
      3 papryki pokroić w kostkę ok. (3x3 cm.)
      3 średnie cebule pokroić w krążki
      3 ogórki konserwowe
      Ziele angielskie, liście laurowe, pieprz cały – po kilka sztuk

      ZALEWA:
      2 szklanki przegotowanej wody
      ½ szklanki oleju
      1 mały koncentrat pomidorowy
      3 łyżki ostrego keczupu
      6 łyżek octu
      6 łyżek cukru
      1 łyżeczka soli

      Najlepiej zrobić je 2-3 dni przed Świętami, żeby warzywa zmiękły, a ryba zrobiła się konkretna :)

      Usuń
    4. Super. Wcale nie taki trudne do przyrzadzenia,bo ja w kuchni nadal raczkujev. Dziekuje.

      Usuń
    5. Ja też podkradnę przepis :*

      Usuń
  7. Miniu, życzę Wam cudownych Świąt! Ojej...rosołek ze wspólnego talerzyka! Ale Twoje Robaczki są rozkoszne!
    Do mnie coś nie dociera, że do Świąt tak niewiele dni pozostało. Niby czuję świąteczną aurę, ale nie mogę uwierzyć, że tak szybko minął ten rok.
    U nas Święta zapowiadają się bez śniegu;/ Trochę ubolewam, ale może pogoda zaskoczy. Co do dań - ja również nie lubię karpia - ale Mąż tak, więc pewnie nie pogardzi. Wigilia u mojej Mamy, czyli '' z drugiej strony domu'', barszczyk z uszkami, pierożki, kompocik z suszu, moja kapustka z grzybkami;)
    Całe Święta pod znakiem bigosu, sałatek, wypieków. Tak naprawdę chciałam w tym roku spróbować zrobić coś nowego, ale póki co pomysłów brak:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja z przyjemnością wybrałabym się w gości do kogoś. Z dwójką naszych małych Robaków gotowanie wcale nie należy do super przyjemnych... ale damy radę :) rok temu też daliśmy :)

      Usuń
    2. Na pewno dacie radę!
      My się głównie ''stołujemy'' u kogoś, ale w drugi dzień Świąt rodzinka u nas, więc muszę coś zacząć działać - choćby myślowo;) Na początku grudnia miałam wizję, ale zapał mi opadł;) Mam nadzieję, że chwilowo:)

      Usuń
    3. A tak na marginesie - fajnie, że Twój Mężuś tak się udziela w kuchni:)

      Usuń
    4. Moj M. super gotuje. Az wstyd,ze ja kobieta nie mam az takich zdolnosci,chociaz z dnia na dzien gotowanie idzie mi coraz lepiej ;-)

      Usuń
  8. A myslalam, ze tylko ja nie lubie karpia :) Wigili niestety nie robimy tzn. nie taka w polskim tego slowa znaczeniu. Moze przygotuje jakas bardziej uroczysta kolacje. Obiad w pierwsze swieto u tesciow (blok dalej), pewnie beda tradycyjne Cappelletti w rosole.
    Kurcze, alez te Wasze komentarze mi smaka zrobily na tradycyjne switeczne zarelko!!
    p.s. zdjecia boskie i chlopcy tacy grzeczni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewcia,grzeczni,bo chorzy ;-);-) cappelletti w rosole brzmi tak,ze slinka leci..a co to ? ;-)

      Usuń
    2. :) Cappelletti, sa podobne do tortellini (i tu pewnie wszytskie wloskie matki by mnie zbesztaly :D - rozni sie na pewno sposobem zamykania. Tesciowa robi naparwde pyszne, miesko w srodku jest tak drobne zmielone, ze pychotka!!

      Usuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes