niedziela, 23 czerwca 2013

Nie wolno

Ile razy można powtarzać w kółko to samo słowo?

10, 20, 50 razy dziennie?

Już wymiękam normalnie. Starszak bardzo mądry,a chyba na złość mi robi....

Raz zakocha Mikusia na śmierć,a raz rzuci w nim piłką / książką / pilotem ,ot co ma pod ręką....

Czy jest zły? czy zazdrosny? a może chce zwrócić na siebie uwagę?

Sama nie wiem... wiem jedno....

Nie znoszę słowa : NIE WOLNO!

Próbuję więc mówić inaczej... tego tak nie rób, to co zrobiłeś jest niedobre/złe/brzydkie, oj nununu (i macham mu palcem przed oczami).

Szczerze już sama nie wiem o co mu chodzi. Czy to trwający już kilka miesięcy BUNT DWULATKA? ( w końcu jak wygląda na 3 latka to i może bunt mu się szybciej zaczął?).

W mądrym poradniku przeczytałam,że każdemu dziecka trzeba poświęcić maximum swojej uwagi przez godzinę ( na zasadzie Mały śpi,a ja się tulę ze Starszakiem). Tak też staram się robić każdego dnia...

Do żłobka poszedł zaledwie dwa razy i Go wypisaliśmy. Powód? Choroba. Już nie tylko jego,a nas czworo. Ja z M. grypa żołądkowa, Starszak z Mikusiem jakaś wirusówka z gorączką i biegunką.

Starszak wracając ze żłobka był nie do życia. Niezadowolony, zmęczony, lekceważący, zły...

Wiedział,że zostaje z Małym w domu....a On musi iść. Teraz plan jest znaleźć nowy żłobek i niech dwoje tam chodzą,ale to jak Mikuś skończy roczek. Może zazdrości wtedy będzie mniej...

Mały już nie taki mały. Za dwa dni kończy 9 miesięcy. Staje na kolankach, gada jak najęty, wcina wszystko co mu się da....

Kocham Ich nad życie...

'Szymon!!!!' - wołam ' Ale tak nie wolnooooooooooooooooooooo'.... (bądź już grzeczny wreszcie) skjdskhzfzffdhdkjzfdhkjfdcb (przekleństwa w myślach)


10 komentarzy:

  1. Skąd ja to znam :) Łącze się z Tobą w bólu chyba każdy musi przez to przejść, u nas to samo nie wolno, nie rusz nunu jak Luli robię to ona robi dokładnie to samo mi :) i bądź tu mądry człowieku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do chorób to dzieci muszą się wychorować. U nas od września kiedy Luli pomaszerowała do żłobka. Chorowała do lutego miesiąc w miesiąc zresztą pamiętasz moje żale w tym temacie, ale od lutego nie choruje ufff :)

      Usuń
    2. Wiem,ze dzieci musza pochorowac i to rozumiem. Tylko,ze Szymon jak ja.. choruje mocno,ale kuruje sie szybko. Mikus jak cos zlapie to trwa to nawet 3 x dluzej niz u Szymka i to mnie bardzo denerwuje.... nie znosze chorobsk!

      Usuń
  2. Spokojnie wszystko w normie (:
    a chorować będą żłobek , przedszkole, szkoła, czyli tam gdzie tysiące zarazków... ważne by miejsce było fajne, bo moja wychodzić nie chce... zwróć na mnie uwagę , zawsze zachowanie dziecka jest pod tym kątem.. bo dzieci potrzebują max uwagi , są egocentryczni i już... życze siły i cierpliwości...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ah te dzieciaczki :) to chyba jest lekki bunt i troche pomieszany z zazdrością. Pamiętam jak się moja sis urodziłą. Była miedzy nami większa róznica oj ...[6 lat] ale w każdy możłiwy sposob chciałam zwrócić uwagę rodziców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciezko zadowolic ich dwoje,ale jeszcze troszke.. Mikus zacznie chodzic i bedzie juz pasowal idealnie do zabaw z Szymciem :)

      Usuń
  4. Alek ma 2,5 roku, rozumie wszystko, a słowo "nie" wciąż trudno mu zaakceptować i przyjąć do wiadomości, co niejednokrotnie kończy się awanturką (kiedy ten bunt dwulatka się skończy?) :) Zachowanie Szymonka dla mnie wygląda na efekt nudy. Domyślam się, że trudno jest podzielić uwagę równo pomiędzy dzieci, ale ewidentnie Szymonek potrzebuje czasu na wygłupy tylko z Tobą :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Oni chyba specjalnie nie slysza 'NIE'. Szymon jeszcze patrzy na mnie z premedytacja i otwiera np lodowke,a jak krzykne to sie usmiechnie,ale nie otworzy... chociaz cos :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ha! Czyli nie tylko ja mam czasem wrażenie, ze jedyne zdanie jakie mówię do synala to NIE WOLNO?
    Ulżyło mi :)
    Czasem zastanawiam się, czy nie nagrać się na kasetę i odtwarzać w odpowiednich momentach :P

    OdpowiedzUsuń

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes